Vil også gerne afsted..
brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år
Hej (: Jeg har en dejlig kæreste, og han går til 100.000 forskellige ting, så hver gang vi er sammen, skal han altid afsted. Han har mega mange venner og en masse sjove ting at tage til... og så er der mig... jeg går kun til 2 ting ;/ vil rigtig gerne gå til mere; går til spejder og rytme-gymnastik.. har engang gået til dans, men har mistet min partner så vil ikke gå til det længere.. kunne godt tænke mig en ny hoppy.. helst en hold-sport eller noget hvor man virkelig skal yde sit bedste. Vil ikke gå til fodbold, da min mor ikke vil køre mig.. hvad kan jeg finde på? (ps. har ret svært ved at begynde til nye ting, og har ingen veninder at tage med... ;S )

Svar:
Hej Pige 13 år.
Jeg synes det er nogle spændende ting du går til allerede nu. Spejder og rytmisk gymnastik er meget forskellige ting, hvor du sikkert for meget forskellige oplevelser.
Jeg er lidt usikker på hvorfor du gerne vil gå til noget mere. Du siger du "kun" går til to ting...egentlig synes jeg at to forskellige aktiviteter er meget når jeg tænker på at du nok også har en skole du skal passe, og din kæreste og din familie som du sikkert også bruger tid på.
Der behøver ikke være noget galt i at gå til mange forskellige ting. Jeg synes bare det er vigtigt at du mærker efter om det er fordi du selv har lyst til at gå til noget mere eller om det er fordi din kæreste går til meget mere at du synes du også bør gøre det.
Når det så er sagt findes der mange sjove holdsportsgrene der måske kunne være en mulighed. Hvis du gerne vil starte nu her i vinter-halvåret kunne det måske være en god idé at overveje en indendørssport som eksempelvis håndbold, basketball eller volleyball.
Hvis det er en aktivitet du selv skal kunne komme til og fra(du nævner at din mor ikke vil køre dig)synes jeg måske du kunne starte med at finde ud af hvilke foreninger der findes tæt på hvor du bor og hvilke idrætsgrene de kan tilbyde. Du kan måske spørge en lærer på din skole eller nogen af dine klassekammerater om de ved hvilke muligheder der findes i din by, eller tæt på.
Du kan også prøve at kigge nærmere på linket her: http://www.dgi.dk/ . Hvis du følger linket og bagefter trygger Udøver, vælger en idræt og bagefter trygger find forening i venstre side kan du måske være heldig at få nogle gode idéer her.
God fornøjelse
Else