vil have ham tilbage
brevkassespørgsmål af
Anonym
Hej Loa.
Jeg er en pige, som har lavet mit livs fejltagelse.
Jeg var en gang sammen med en fyr, som jeg virkelig godt kunne lide.
Vi var sammen en aften hjemme ved ham, hvor vi kyssede lidt. Det var jo selvfølgelig ikke det store, men da jeg kom hjem var jeg meget i tvivl om det var det rigtige.
Jeg var stadig meget ked af det over min x havde slået op og jeg ville ikke blive ked af det, fordi at han heller ikke lige pludselig gad mere.
Men nu snakker jeg stadig med ham og han er single.
Jeg vil så gerne være sammen med ham nu altså som kærester. Men jeg ved ikke om der er en chance for at det kan lade sig gøre.
Hvad synes du jeg skal gøre?
Hilsen den triste

Svar:
Kære triste pige på 15 år.
Det er flot, at du skriver ind til brevkassen.
Det synes jeg viser, at du tager dine følelser alvorligt, og at du tænker over, hvad der er det bedste at gøre.
Det lyder for mig som om, at du stadig har en chance, da du skriver, at du stadig snakker med ham.
Du spørger, hvad jeg synes, du skal gøre.
Du kan prøve at vise ham, at du er interesseret.
Det kan du gøre, ved at være meget sød og rar overfor ham i et par uger, og så lægge mærke til hans reaktion.
Du kan få øjenkontakt med ham og smile sødt til ham, når du ser ham.
Prøv også at snakke med ham om ting I begge kender til. Det kan være skolen, lærere eller noget andet.
Hvis I snakker god,t og han smiler tilbage og også tager øjenkontakt, så er det et godt tegn.
Så viser han, at han også er interesseret.
Og så kan du prøve at fortælle ham på en sød måde, at du gerne vil være kærester med ham.
Det ville være meget modigt af dig. Det vil give dig et svar på dit spørgsmål, så du ikke behøver at være trist, som du skriver, at du er. Så ville du få at vide, hvor du står i forhold til ham og behøver ikke bruge en masse energi på at tænke over, om I kunne blive kærester.
Har du brug for flere råd kan du altid logge ind på chatrådgivningen og tale med en af rådgiverne.
Du må også meget gerne skrive til mig igen!
De bedste ønsker
Loa