Vil gerne være alene
brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år
Hej. Jeg har det meget svært for tiden fordi jeg ikke har så meget lyst til noget. Jeg vil helts være alene og gider ikke i skole eller være sammen med venner for jeg får det dårligt når jeg er med mine venner nogen gange for jeg vil helts være for mig selv og gider ikke rigtig at lave noget. Så sover om dagen efter skole og er vågen om natten hvor jeg kan være helt alene, uden nogen ser mig eller gør mig noget og især når jeg er vågen om natten er jeg stadige ikke klar til at stå op når jeg skal til skole kl. 8.

Svar:
Kære du
Det lyder til at du har det svært for tiden, og jeg synes det er rigtig godt at du skriver hertil.. Alle kan komme i perioder, hvor man har lyst til at være selv, og ikke rigtig have lyst til at lave noget - men jeg synes at det lyder på dig som om at det er noget, der fylder rigtig meget, når du endda holder dig vågen om natten, for at kunne få lov til at være alene.
Når det fylder så meget for dig, så synes jeg at du skal have noget hjælp fra en voksen til at få det bedre. Jeg synes du skal fortælle det til dine forældre hvordan du har det og hvor meget det påvirker din hverdag. Har du ikke lyst til at tale med dine forældre om det, så kan det være du har en lærer eller anden voksen du kender, som du har lyst til at fortælle det til. Det vigtigste er at du får snakket med nogen om det. Synes du det er et stort skridt, så synes jeg du skal logge på chatten her på cyberhus en dag du har tid og lyst. Her sidder der også en voksen, som du kan få en chat med om hvorfor du gerne vil være alene og hvad du kan gøre for at få det bedre..
Jeg håber du har mod på at tale eller chatte med nogen om det – ellers er du også velkommen til at skrive hertil brevkassen igen.
Mange tanker fra Heidi