Vil gerne snakke med pædagog
brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år
Hej, hvor er det dejligt at få af vide man er velkommen, selv om man godt ved det i forvejen kan det være noget der varmer utrolig meget :')
Jeg synes det du siger lyder realistisk, men jeg vil gerne snakke med ham pæpagogen, forstå mig ret, jeg synes det kan virke forstyrrende i en samtale, at han taler om noget andet, hver gang jeg siger noget, som han måske ikke kan svarer på..
Jeg ved der er psykologer tilknyttet skolen, men dem skal jeg ikke snakke med, det ligger helt fast, jeg kan ikke tage sådan nogle, alle gange i min barndom hvor jeg har været tilknyttet sådan en, er de som et lyn blevet taget fra mig når jeg har haft brug for det, det gider jeg ikke have sker igen, jeg vil have en som ham pædagogen, han er på skolen, hele tiden, han er på mobilen når vi ikke er i skole, ergo er han der hele tiden, sådan et forhold får jeg aldrig til en psykolog, det er jeg næsten overbevist om, ham pædagogen er der hele tiden - endda om natten!
Han har sagt hvis der bliver noget, så kan jeg altid skrive, uanset hvad.
Han skriver også nogle utrolig rørende beskeder engang imellem ''Lille pige, uanset hvad der sker, skal du vide jeg er her for dig'', de ord betyder meget når man har det svært, og har brug for en tryg person...
Det her er den samme person jeg snakker om, men bare i et måske lidt bedre perspektiv, men det skal der vel også være plads til, nogle gange?
Knus

Svar:
Hej igen!
Selvfølgelig skal der være plads til at snakke om pædagogen i et andet perspektiv. Det er helt naturligt at du nogle dage er mere glad for ham end andre. Sådan vil det altid være, når man snakker om andre menneskser.
Det lyder som om, at pædagogen virkelig bekymre sig om dig, og gerne vil hjælpe dig. Og at det er ham, som du gerne vil have hjælp af. Jeg tror, at det er vigtigt at du prøver at fortælle ham, hvad det er, som du har brug for hjælp til. Du er nemlig rigtig god til at udtrykke dig her i brevkassen.
Hvis du ikke helt ved, hvad du skal sige til ham, vil jeg anbefale dig at logge på chatrådgivningen. Her kan du sammen med en rådgiver snakke om, hvad du kan sige til pædagogen, så han bedre forstår, hvad det er du har brug for.
Held og lykke
Hilsen Marianne