vil begå selvmord

brevkassespørgsmål

vil begå selvmord

brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år

jeg er blevet mobbet rigtig meget og mine forældre prøver at hjælpe mig mig med alt det de kunne men det hjap ikke det mindste. Og derfor skriver jeg her til.
jeg har så mange mord tanker i mit hoved og jeg ka ikke få dem ud og jeg har haft det lige siden jeg var 8år kan i ikke hjælpe mig!

Svar:

Hej med dig.

Det lyder rigtig hårdt, at du er blevet mobbet. Mobning er noget af det værste man kan blive udsat for, fordi det gør ondt helt inderst inde.

Du er flot, at du har snakket med dine forældre om det. Men ikke rart, at det desværre ikke har hjulpet dig. Det er vigtigt, at du får hjælp til at stoppe den mobning, som du er udsat for, for det kan du ikke klare selv.

Jeg ved ikke, om I har snakket med dine lærere og din skole om det? Det er skolens ansvar, at alle har det godt og kan lide at komme i skole. Hvis skolen får at vide, at en elev bliver mobbet, skal de sørge for at det stopper. Det er forskelligt fra skole til skole, hvad de gør, men de SKAL prøve at hjælpe dig.

Du fortæller, at du har selvmordstanker, og at du ikke kan komme af med dem. Det er et tegn på, at du virkelig har det svært. Og det er vigtigt, at du får hjælp til at få det bedre.

Jeg ved ikke, hvad du og dine forældre har gjort indtil nu. Men jeg tror det er vigtigt, at I får en snak med skolen. Fortæl dem, at du bliver mobbet så meget at du har selvmordstanker, og at I har brug for hjælp til at få det stoppet.

Jeg tror, at det vil være godt for dig, at logger på Chatrådgivningen. Her kan du anonymt få en snak med en rådgiver om, hvad du præcist kan gøre. Sammen kan I måske finde frem til, hvor og hvordan du kan få hjælp. For du skal have hjælp til at få det bedre!
Det kan være nemmere at få et konkret råd i chatten, da du og rådgiveren kan snakke sammen om, hvad dine muligheder er.

Kærlig hilsen
Marianne