Vi ses aldrig
brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år
Hej. Jeg har en kæreste. Mit problem er at han aldrig vil ses med mig, han finder bare på undskyldninger om at han ikke har tid. Hvad kan jeg gøre? Og hvis jeg skal tale til ham, hvad skal jeg så sige?

Svar:
Hej med dig..
Det synes jeg bare er en øv situation du er havnet i, og jeg kan godt forstå du bliver usikker på hvad du skal gøre. Det må være ret ubehageligt for dig, at mærke at din kæreste aldrig vil ses med dig.
Nu ved jeg ikke hvor lang tid i har været kærester, men lige meget hvad, så synes jeg ikke det er okay, at han ikke vil ses med dig. Ud fra det du fortæller, så lyder det enten til at han ikke helt ved hvad det vil sige at være kærester, eller også har han ikke lyst til at være kærester med dig, men kan bare ikke finde ud af at sige det til dig.
Jeg synes du skal spørge ham direkte om hvorfor han ikke vil ses med dig. Du kan enten skrive det til ham på en sms eller sige det en dag du ser ham. Du kan fortælle ham, at du synes man skal se hinanden lidt mere når man er kærester og at du ikke synes det er rart når han hele tiden finder på undskyldninger.
Hvis han så siger, at han ikke vil være kærester mere, så må du acceptere det og prøve at komme videre i dit liv. Måske kan du finde en kæreste som er bedre til at være kærester og som behandler dig bedre. Det kan også være at han gerne vil fortsætte med at være kæreste, men så kan i få en snak om hvad i gerne vil begge to. På den måde er i mere enige om hvor meget i skal være sammen og så bliver du måske ikke så skuffet.
Men til at starte med, synes jeg du skal spørge ham om hvorfor han aldrig vil ses og om stadigvæk har lyst til at være kærester.
Jeg håber du får en god snak med ham.
Venlig hilsen
Erroll