Veninden - Værd at holde på?

brevkassespørgsmål

Veninden - Værd at holde på?

brevkassespørgsmål af
Anonym

Heej..

Jeeg har en rigtig sød veninde

Nå, men jeg er lidt i tvivl om hun nu er min veninde..

Vi har det rigtig sjovt sammen..Meen når vi så bliver uvenner skriver hun noget rigtig ondt til miig. Hun skriver feks. få det nu ind i dit dumme hovede mand! Jeg gidder ikke tag imod din undskyldning og "jeg gider ikke være venner med dig mere!" ..

Meen så en uge efter spørger hun om vi skal være venner igen. jeg siger bare ja men nu er det ved at være for meget.

Skal jeg holde på hende som veninde eller hvad?

Svar:

Hej
Det er godt du skriver herind og vil gøre noget ved det, hvis din veninde skriver grimme ting til dig.

Det er ubehageligt og det skal du ikke bare
finde dig i.

Hvis du gerne vil beholde hende som veninde, er de vigtigt, du får sagt (eller skrevet) det til hende.

Hvis I aldrig har snakket om det, er det ikke sikkert hun ved, at du synes, det er ubehageligt at hun skriver sådan til dig - og at du bliver ked af det.

Hvis hun bliver ved og I tit kommer op og skændtes, er det måske ikke værd at bevare venskabet, det skal du gøre op med dig selv, men det er i hvert
fald IKKE i orden, at hun skriver sådanne ting til dig.

Jeg kan godt forstå, at du er i tvivl, om du skal være veninde med hende, når jeres forhold til hinanden er på den måde, som du beskriver til mig og mit svar er måske ikke nok for dig og derfor skal du vide, at du kan komme i chattem i rådgivningen og chatte videre med en rådgiver om det.

Jeg håber, I finder ud af det, så I kan bevare venskabet.

Kærlig hilsen Denise