veninde
brevkassespørgsmål af
Anonym
11 år
hejsa jeg har en veninde hun er rigtig sød men hun kan godt blive rigtig sur på mig og jeg så ked af det så jeg fortæller det til min mor og vi snakker også meget tit om det men det hjæper ikke hvad skal jeg gøre...

Svar:
Hej med dig..
Det er bare super godt, at du har snakket med din mor om det her og selvom du ikke føler det hjælper, så kan det være rart at have en at snakke med sommetider. Så det synes jeg bare du skal blive ved med.
Nu ved jeg ikke hvorfor din veninde bliver sur og du skal også vide at det er lidt forskelligt hvordan folk reagerer. Og nogle gange kan det virke voldsomt når en god veninde bliver sur, hvis man selv er lidt mere stille og rolig.
En anden grund til at du bliver ked af det, tror jeg er fordi du faktisk er glad for din veninde og du synes hun er sød.
Så jeg synes du skal prøve at spørge din veninde om hvorfor hun bliver sur og så fortælle hende at du faktisk bliver ked af det. Så kan det være det hjælper lidt.
Hvis du synes det er svært lige at gå hen og spørge hende om det, så kan du prøve at skrive et sødt venindebrev til hende. Du kan også prøve at spørge din mor om hun har lyst til at ringe til hendes forældre og så kan din venindes mor måske også hjælpe lidt, så i kan få snakket lidt om det.
Jeg håber du kan bruge mit svar til lidt..
Venlig hilsen
Erroll