ven
brevkassespørgsmål af
Anonym
11 år
hej min ven leger aldrig med mig hver gang jeg spør siger hun bare skal lege med en anden hun har gjordt det lige siden påske ferien

Svar:
Kære du
Jeg kan godt forstå det er hårdt at din ven ikke leger med dig mere – og rigtig træls at hun bare siger at hun skal lege med en anden. Det er godt du får skrevet dine tanker ned hertil Cyberhus, og jeg vil prøve at fortælle dig hvad jeg tænker om det..
Mine tanker.. Jeg tænker om der mon er sket et eller andet der i påsken eller lige før? Har I skændes om noget? Har hun mon oplevet noget som har gjort hende ked af det, så hun hellere vil være alene? Leger hun faktisk med en anden eller er det bare noget hun siger? I venskaber kan det nogle gange også bare ske at man i perioder leger rigtig meget sammen, og i andre perioder leger man mere med nogle andre. Måske har hun brug for en pause fra de lege I to normalt leger sammen og har lyst til at lege noget andet lige nu, men vender tilbage når hun har lyst til at lege med dig igen.. Selvfølgelig er det jeg skriver jo bare noget der kunne være grunden til at hun er, som hun er lige nu.. Den eneste som ved det er hende...
Spørg hende. Den bedste måde at finde ud af hvorfor hun ikke har lyst til at lege med dig lige nu, er at spørge hende en dag. Ikke på sådan en måde hvor du er sur og bebrejder hende, for så kan det være at hun bare bliver sur over at du spørger. Men hvis du spørger hende om hvorfor hun ikke vil lege med dig mere på en sød måde, og hvor du får fortalt hende at du savner hende, så tror jeg hun vil fortælle dig hvad der er sket. Hvis hun er blevet sur eller ked af det over noget, så kan I jo snakke om det sammen. Hvis du synes det vil være lidt svært at tage den snak med hende, så kan du overveje at skrive et brev til hende og fortælle hende deri hvordan du har det..
Dine forældre. Jeg tænker at det også kunne være en idé at fortælle dine forældre om det, så de kan støtte dig hvis du er ked af det over det en dag og måske har de også nogle idéer til hvad du skal sige til hende.
Jeg håber at du snart finder ud af hvorfor hun ikke har villet lege med dig, så I snart kan begynde at have det sjovt sammen igen..
De bedste hilsner fra Heidi