Ved ikke hvordan jeg kan få ham tilbage.

brevkassespørgsmål

Ved ikke hvordan jeg kan få ham tilbage.

brevkassespørgsmål af
Anonym
16 år
Oprettet 14 år 1 måned siden

Hey :D jeg er en pige på 16 år, min eks slog op med mig d. 10/3-10 og vi har haft noget kørne siden den første dag i 10 klasse. vi startet med og komme sammen d. 19/9-09. vi haede planer om på vores halvårsdag, at vi skulle ud at spise. vi har været meget op og skændes, også sidste gang vi skændes var fordi han sagde at han vil komme hjem til mig, kl 14-15 tiden men så kom han kl 20 om aften. jeg haede skrevet til ham kl 13 ca. der svaret han at han vil køre snart, men kl 16 blev jeg meget bekrymert for ham for han skulle køre en vej hvor der lå meget sne, så jeg skrev til en af hans venner for og høre om de haede set ham og ja det hede de for han var stadig sammen med dem. hn klder mig stadig for skat og har mig som baggrund på sin mobil. Men jeg vil så meget gerne ha ham tilbage jeg vil gøre alt, jeg sagde fra dag et af at det var ham jeg vil leve mit liv med. jeg er så bange for jeg vil begynde at lave noget lort. jeg har været ked af det i 3 dage, jeg er så bnge for at vi ikke kommer til at være sammen igen. mange af mine venner siger jeg skal være kold over for ham og andre siger jeg bare skal blive ved med at kæmpe på at få ham tilbage. hvad skal jeg gøre? Mvh putte <3 Håber på i kan hjælpe mig.

Svar:

Hej Putte

Øv, det er altid svært når et forhold går i stykker, og så lige op til jeres 1/2 års dag. Men jeg tror aldrig der er et tidpunkt hvor det er nemt og for det meste står der altid en tilbage som ikke er enig og som gerne vil fortsætte forholdet.

Jeg kender ikke jeres forhold så godt, eller hvorfor han slog op, men jeg vil gerne prøve at hjælpe dig alligevel og måske kan du bruge mit svar til noget.

Jeg kan godt høre på dig, at han betyder meget for dig. Derfor kunne det være en god ide at spørge ham om hvorfor han har slået op. Hvis du ikke ved hvorfor, så kan det være svært at komme over ham, fordi du kan gå og tro at der er en chance for at få ham tilbage.

Du kan ikke bestemme over andres følelser og derfor må du respektere hans valg, selvom det gør ondt. Og det gør ondt at miste sin kæreste og det tager tid at komme over sådan et tab. Du skrev at du har været ked af det i 3 dage og det er helt naturligt. Det kan godt være der går 3 uger, det er ikke til at vide.

Men det jeg kan fortælle er, at det bliver nemmere og at smerten vil blive mindre. Jeg kan også fortælle dig, at selvom han lige nu fylder alt og at det kan være svært at se et liv uden ham, så kan det lade sig gøre.

Kender du det ordsprog der hedder "Kærlighed gør blind"? Det kan for eksempel betyde at man kan være så forelsket i en anden person, at det virker helt umuligt at skulle leve uden ham. Heldigvis kan man få synet igen, leve et godt liv, finde en anden kæreste og opleve de samme stærke følelser igen. Men det kræver at du har nogen at snakke med om det her, nogen der kan hjælpe dig og støtte dig. på den måde kan man bedre bære din smerte og også komme igennem den.

Udover at snakke med din eks-kæreste om hvorfor han slog op, så er det vigtigt at du snakker med nogle andre om det. Du snakker med dine veninder om det og det er super godt. Men det kan også være lidt forvirrende, fordi de jo har forskellige holdninger til hvad du skal gøre.

Derfor synes jeg også du skal snakke med en voksen og jeg synes du skal prøve dine forældre. De kender dig rigtig godt og måske kan de støtte dig i den periode du skal igennem nu.

Jeg vil også foreslå dig chatten her i Cyberhus. Her sidder der også voksne som gerne vil lytte til dig ,og måske kan i sammen finde på flere veje, som du kan bruge og som kan hjæle dig igennem den sorg du oplever nu. Den har åben mandag til torsdag kl. 14-19..

Venlig hilsen

Erroll