Uro i benene

brevkassespørgsmål

Uro i benene

brevkassespørgsmål af
Anonym
19 år
Oprettet 7 år 1 måned siden

jeg kan simpelthen ikke ligge stille med mine fødder, og føler det især kan være et stort problem om aften når jeg skal sove. Hvad kan man gøre for det?

jeg har lidt af depression, og det er da jeg begyndte at have det svært det startede.

Svar:

Hej med dig

Hvor ubehageligt at have den her følelse af uro. Særligt når man bare gerne vil finde ro og sove.

Det er meget svært at sige om det har en sammenhæng med depression, sådan via brevkassen, og uden mere viden.
Men der er ingen tvivl om at stress og psykiske lidelser, som eksempelvis depression også kan vise sig som fysisk uro i kroppen. Så jeg vil ikke afvise at den her følelse kan være et syntom på depressionen.

Jeg kommer også til at tænke på RLS (Restless Leg Syndrom), som er en somatisk lidelse, der viser sig ved stor uro og ubehag i ben og fødder...nogle gange også i resten af kroppen.

Mit bedste bud er at du kommer forbi din egen læge og får tjekket hvad det handler om. Der kan helt sikkert også være andre årsager, så jeg synes du skal få det tjekket hos lægen.

Gode hilsner
Niels-Christian