ungdomsdepression
brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år
hej cyberhus jeg kunne godt tænke mig at vide symtommerne på en ungdomsdepression. fordi jeg tror at jeg er ved at få en eller jeg har en ungdomsdepression. jeg stoler ikke på folk, jeg har selvmordstanker, jeg er mega skoletræt, hader mig selv. jeg har skrevet 2 breve ind til jeg før de hedder selvmordstanker selvmordstanker^2 hilsen A

Svar:
Hej A!
Kun en læge kan afgøre om du har en depression. Det kræver derfor, at du snakker med din egen læge om, hvordan du har det.
Du fortæller, at du ikke stoler på folk, at du har selvmordstanker, er skoletræt og hader dig selv. Det lyder til at det er hårdt, at være dig for tiden. Jeg tror, ligesom også Line har anbefalet dig i de tidligere besvarelser, at det vil være godt at få snakket men en voksen om, hvordan du har det.
Jeg tænker, at det måske kan være svært for dig, at finde en voksen at snakke med, specielt når du har fortæller, at du har svært ved stole på folk. Men det er vigtigt, at du finder en, som du kan snakke med. Det har du brug for, så du kan få det bedre.
Jeg vil anbefale dig at logge på chatrådgivningen og få en chat med en rådgiver om, hvem du kan snakke med. Sammen kan I måske finde frem til en person som du føler, at du kan stole på.
Chatten er åben mandag-torsdag kl. 15- 19.
Mange hilsner
Marianne