Underligt lægebesøg
brevkassespørgsmål af
Anonym
18 år
Hej Cyberhus.
Jeg var til en meget underlig lægeundersøgelse, i går. Det drejede sig om min lysk, og min, kvindelige læge, bedre mig om at tage underbukserne af.
Dette gjorde mig, og lagde mig på sengen, hvor efter jeg - pinligt - får en erektion. Under tjekket, bliver hun ved med at kigge på den, hvor hun siger at hun skal tjekke den. Påstanden var, at hun skulle se, om mine testikler var ok. Hun rørte min penis, samt begyndte at onanere den. Nu er mit spørgsmål: er jeg blevet snydt, altså, misbrugt? eller er det normal procedure?
Mvh
M

Svar:
Hej M
Ud fra det du oplyser kunne det godt lyde som om din læge er gået over stregen i forhold til hvad der er nødvendigt under en undersøgelse.
Det er klart at når din læge skal undersøge din lysken, kan det måske være nødvendigt at bede dig tage tøjet af, men det lyder meget voldsomt at det skulle være nødvendigt at røre din penis og slet ikke på den måde som du oplevede.
Jeg kan ikke sige om du har været udsat for et overgreb, men jeg synes i hvert fald ikke det lyder som almindelig procedure, og derfor synes jeg afgjort også du skal kontakte din læge igen og fortælle at du har fundet oplevelsen ubehagelig og har brug for at få forklaret hvad det var der foregik.
Mange hilsner
Niels-Christian