ulykkelig kærlighed - once again
brevkassespørgsmål af
Anonym
21 år
Hej.
Jeg er en pige på 21 år, som er smaskforelsket i min eksflirt.
Det hele er noget kæmpe rod, og det etiske aspekt stemmer ikke overens med dét mit hjerte vil.
Fra begyndelsen:
Jeg har haft få kærester og et par flirts, men alle har behandlet mig så råddent, har været mig utro, har forladt mig til fordel for en anden, og har egentlig bare haft mig som en lille logrende hund.
Jeg har ikke haft en kæreste i 5 år, har dog haft lidt løst og fast. Derudover er jeg også voldtægtsoffer (da en tidligere ven og sexpartner ikke ville lytte til mine grænser og stoppe)
Efter denne episode har jeg haft det rigtig svært (lidt af en underdrivelse) og har slet ikke haft lyst til at have en kæreste, jeg skulle aldrig have sex igen, og jeg følte ikke jeg kunne stole på mænd.
Jeg har en masse problemer med min familie, og af dette kaos har jeg derfor rigtig svært ved tillid i forvejen.
Jeg møder denne helt fantastiske fyr på mit arbejde for 1 1/2 år siden. Han har på daværende tidspunkt en kæreste, men han fortæller mig for et 1 års tid siden, at han rigtig godt kan lide mig, jeg er smuk og så ligetil som person. Vi starter en meget uskyldig flirt (ingen kys, sex, sms'er mv - dog ses vi, fletter fingre i sofaen og snakker om private ting) Jeg føler virkelig jeg kan stole 100 % på den her fyr.
For første gang siden voldtægten, møder jeg en fyr som lytter, forstår, ikke dømmer, og som jeg bare kan være mig selv med.
Jeg forelsker mig i ham fra første færd, og han siger en masse rigtige ting, men bliver ved sin kæreste efter et halvt års flirt. Vi stopper flirten - men kun i et par måneder. Og da vi starter den igen, går han fra sin kæreste. Jeg giver ham hele mit hjerte, lytter, trøster og giver ham plads. Vi har de mest fantastiske 2 uger og en dag er vi til fest og senere i byen. Jeg har ikke snakket med ham i et par dage, han virkede mærkelig,
men sagde han blot havde en del at tænke på- Dette gav jo god mening, når nu han var gået fra kæresten (som han i øvrigt boede sammen med)
Til festen er han så sød, kysser mig, nusser mig på ryggen og knæet og siger søde ting. Lige så snart vi skal i byen ændrer han sig fuldstændigt.
Så vil han fortælle mig noget jeg bliver ked af og så er der meget i vejen. Vi går dog ind på en bar, en pige kommer og kysser ham og han fortæller mig han ikke kan være sammen med mig, for han er forelsket i hendeog har været det i et par dage. Jeg var sønderknust, er det stadig selvom vi er venner (og kun venner!) Vi havde sex og han var den første efter voldtægten. Vi snakkede meget om det, og jeg udtrykte hvor meget det betød for mig, og at jeg var nervøs og frem og tilbage. I dag føler jeg mig bare udnyttet. Dum og åndssvag.
I dag er de kærester, men han har dog sovet hos mig et par gange efter en bytur, han flirter stadig på arbejde og sms'er nogle gange blot for at sige hej. Han ringer for at høre om jeg ikke kigger ned på arbejdet og siger hej, og han giver mig de dejligste kram når vi ses.
Jeg ved ikke hvad jeg skal gøre, for i min verden er der kun ham. Jeg vil ikke have andre end ham, han er så rigtig og alt det jeg gerne vil have. Uhyggeligt nok, vil jeg stadig mene han er mit livs kærlighed. Hvor langt ude er man så ikke??
Jeg er så langt ude i øjeblikket - jeg startede med at kaste op, siden den nat han droppede mig, og jeg har opdigtet en flirt fordi han blev ved med at stikke til mig om at jeg var single.
Jeg tjekker ham ofte på facebook og instagram, og også hans kæreste. Jeg ved jeg ikke burde ødelægge hans nye forhold, det er ikke fair for nogen. Jeg tror heller ikke jeg har en chance for at ødelægge noget.
Men mit naive hjerte tror jo han også elsker mig, udfra de ting han siger og gør.
Hvad synes i jeg skal gøre? :-(

Svar:
Kære du
Jeg kan sagtens forstå du er forvirret over forholdet til ham fyren, og om han mon stadig føler noget, når nu du holder så meget af ham. Du spørger til hvad du skal gøre, og jeg vil prøve at komme med et råd til det, som jeg håber du kan bruge.
Han lyder til at betyde rigtig meget for dig, og jeg synes også det er tydeligt at han stadig holder af dig. Om ikke andet, så i hvert fald som en ven.
Men faktum er stadig at han har valgt at være kærester med en anden lige nu. Og selvom han stadig flirter med dig – og dermed forvirrer dig omkring hvad han føler, så er han stadig kærester med en anden.
Du fortjener ikke at være nogens nummer 2. Og så længe du er forelsket i ham, kan du heller ikke være hans ven. Så vil du nemlig altid gå og håbe på at blive mere end venner.
Mit råd til dig lige nu er, at du skal tage en pause fra ham – gerne 2 måneder. Fortæl ham han ikke kan sove dig mere, og at du har brug for lidt tid hvor I ikke har kontakt fordi du skal komme over ham. Han ved jo sikkert godt at du føler mere for ham. At du nu, når han har valgt at være kærester med en anden, har du brug for at komme helt over ham for at kunne være hans ven senere, og for at kunne falde for en ny fyr.
Det du kan få ud af denne pause fra ham, er :
1. Det er nu dit valg (og ikke hans) at jeres forhold ændres. Afstanden kan give dig tid til at tænke på andet end ham (det er nemlig sådan at hvis du ser ham ofte, er han svær at lade være med at tænke på).
2. Når du bruger mindre tid på at tænke på ham, begynder du også at være mere åben for at kigge efter andre søde fyre, som kunne være noget for dig.
3. Hvis han stadig har følelser for dig, vil sådan en udmelding fra dig få ham til at overveje konsekvenserne af hans valg af at vælge en anden som kæreste. Indtil videre har der ikke været de store konsekvenser for ham – han kan stadig nyde dit selskab når han har lyst, og flirte med dig. Men hvis du fortæller du vil have en pause fra ham, fordi du skal komme over ham, vil han indse at han kan miste dig, som den ”halv-kæreste” du er.
Som jeg ser det, er der kun gode ting at vinde ved sådan en pause fra ham – selvom den helt sikkert bliver svært når nu du er vild med ham..
Du kan ende med at komme over ham og møde en ny fyr, som er endnu sødere.
Det kan ende med at han overvejer sine følelser for dig igen, og finder ud af at han ikke kan undvære dig. Det kan også være at han ikke gør, men så er du jo allerede på vej videre!
Men det vigtigste ved at tage den pause, er at så passer du på dig selv og dine følelser. Du er mere værd, og fortjener en fyr som er ligeså vild med dig.
Til aller sidst vil jeg lige høre til, om du mon har snakket med nogen om den ubehagelige oplevelse du havde med din tidligere ven og sexpartner? At du har haft det svært efter det er nemlig fuldt forståeligt, og hvis du ikke har snakket med nogen om den oplevelse, vil jeg råde dig til at gøre det. Her er lige et link til en side, som også indeholder nogle idéer til hvor du kan få hjælp: http://www.dr.dk/tvaers/problemer/seksuelle-overgreb/voldt%C3%A6gt
Jeg håber du kan bruge mit svar, og at du vil prøve at komme over ham fyren. Selvom du ikke har mødt mange fyre, du har kunnet stole på endnu, vil jeg love dig, at der findes en masse derude.. Men så længe du kun tænker på ham, er de svære at få øje på.
De bedste hilsner fra Heidi