Ulykkelg
brevkassespørgsmål af
Anonym
20 år
Hej jeg er en pige der er bleher indlagt på psykiatisk afdeling det godt nok så kan jeg endelig finde ud af hvad jeg fejler men problemer jeg følge mig ulykkelig her men det gør jeg alle steder
pågrund af stemmerne i hovedet og lydene i hovedet kan ikke rigtig være tilstede nogen steder

Svar:
Hej Anonym
Jeg kan godt forstå du føler dig ulykkelig. Det må være svært at være indlagt på en psykiatrisk afdeling.
Men som du selv siger så gør stemmerne i hovedet at du faktisk føler dig ulykkelig lige meget hvor du er. Derfor tror jeg også at du lige nu er det helt rigtige sted. Først og fremmest så du kan finde ud af hvorfor du hører de her stemmer, og så selvfølgelig også så du kan få noget hjælp til at få dem til at forsvinde.
Du vil nok opleve at det er rigtig svært at være indlagt. Både fordi du er væk hjemmefra men også fordi du nok skal snakke med en masse mennesker om alle de tanker og følelser du har indeni. Og selvfølgelig også om stemmerne.
Men selv om det er svært håber jeg du vil prøve at lytte til behandlerne på psyk og fortælle åbent om hvordan du har det. Jo mere du kan fortælle dem om hvordan du har det, jo bedre kan de hjælpe dig. Det kan godt være du vil opleve at det bliver rigtig svært i starten, og nogle gange kan det faktisk godt føles som om problemerne bliver værre når man snakker om dem. Men det er kun i starten.
Jo mere du tør tale fortælle om hvordan du har det, jo mindre vil smerten, med tiden, fylde indeni.
Jeg håber det bedste for dig
Niels-Christian