Uhyggelig oplevelse
brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år
Vidste ikke helt hvor jeg skulle skrive det her spørgsmål ind til, hvis det er den helt forkerte kategori, må i bare skrive det :)
Igår havde jeg en meget uhyggelig oplevelse. Jeg har ikke fortalt det til nogen, da jeg er bange for, de vil tro at jeg bare søger opmærksomhed.
Nåmen, det var igår aftes. Jeg kan ikke huske meget af hvad der skete, men prøver at beskrive det jeg kan huske. Det starter med jeg bare ligger i sengen.
Jeg faldt nok i søvn til en film på netflix. Jeg vågner lidt senere, hvor alt "bevæger sig/snurre rundt" Det jeg beskriver, lyder nok som om jeg bare var svimmel,
men det var ikke det. Det er meget svært at sætte ord på hvordan det var. Men jeg har ihverfald aldrig prøvet noget lignende. Bagefter opdager jeg, at jeg ikke l
ligger i min seng mere. Jeg svæver. Bogstaveligt talt. Jeg har ikke nogen ben. Følte mig som sådan et spørgelse der fløj rundt. Faktisk var min første tanke også:
"Er jeg død?" Gik rimelig meget i panik. Så begyndte jeg at tænke på om jeg på en eller anden måde var på en slags stoffer. Ja, alverdens tanker fløj rundt oppe i
mit hoved. Var rigtig bange. Jeg husker ikke mere, end at jeg så vågner igen i min seng. Jeg er virkelig forvirret, om det bare var en drøm? Det her lyder måske lidt
kliche, men det føltes bare overhovedet ikke som en drøm. Jeg prøvede at søge på nettet, men fik ikke noget ud af det, da jeg ikke vidste hvad man skulle søge på.
Jeg er stadig i tvivl om det hele er noget jeg har drømt.
Tænker bare ikke at drømme kan føles så virkelige? Jeg følte mig virkelig vågen.
Men hvad tænker i? Var det bare en drøm?

Svar:
Kære du
Puha en voldsom oplevelse du har haft. Jeg kan godt forstå du er blevet både chokeret over oplevelsen og forvirret omkring hvad det faktisk var du oplevede.
Men jeg kan med det samme berolige dig med at det du oplevede helt sikkert har været en drøm. Nogle mennesker drømmer meget og andre slet ikke. Nogle drømme er glemt med det samme man vågner og andre kan virkelig gøre én forvirret fordi man vågner af en drøm der var så virkelig at det føles som om man vågner op fra noget der var virkeligt, og det bliver man selvfølgelig vildt forvirret over.
Nogen oplever deres drømme så virkeligt at det lige tager noget tid efter de har vågnet at "finde sig selv" og lige mærke efter at de nu er vågnet, og jeg er sikekr på at det er det du har oplevet.
Husk at det trods alt "kun" var en drøm, næste gang du oplever det...hvis det sker igen.
Mange hilsner
Niels-Christian