Ugle-Kønsdel?

brevkassespørgsmål

Ugle-Kønsdel?

brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år

Hej, jeg er en dreng, som har svært ved at forstå unges humor. Det hele startede med, at jeg kom ind i min klasse, og alle sad og sang Igle Henrik i kor. Jeg startede med at synge med for at være en del af fællesskabet, men så stoppede alle pludselig med at synge. Så begyndte de at råbe Ugle ad mig. Jeg troede først at de bare startede et nyt fællesråb, men jeg tog så grueligt fejl. Før jeg vidste af det, begyndte alle at kalde mig Ugle-Thorleif, og jeg ved ikke hvad jeg skal gøre, for at få det navn til at gå væk. Selv min kæreste kalder mig det, men mærkeligt nok, har hun ikke slået op. Håber jeg kan få noget hjælp. :-). Hilsen en dreng, som er en del af en meget mærkelig ungdom. ;-S

Svar:

Hej med dig

Jeg kan godt forstå du ikke synes det er særlig sjovt at blive kaldt Ugle-Thorleif af dine klassekammerater og din kæreste. Nogle gange er folks humor lidt forskelligt, og det er ikke altid man lige kan forstå hvorfor noget er sjovt for nogen..

Du spørger til hvad du skal gøre for at få det navn til at gå væk, og det vil jeg gerne prøve at komme med nogle idéer til:

Din kæreste: For at få din kæreste til at holde op med at kalde dig det, synes jeg at du skal fortælle hende at du ikke synes det er sjovt, og at du gerne vil have, at hun holder op med at kalde dig det. Når hun er kærester med dig, så tænker jeg at hun holder af dig og derfor tror jeg at hun vil lytte, hvis du beder hende om at stoppe med at kalde dig det.

Dine klassekammerater: I første omgang synes jeg du skal prøve at ignorere når de kalder dig det, og virke lidt ligeglad. Det er som oftest sjovest at drille nogen med noget, hvis man kan mærke at det faktisk går dem på eller påvirker dem på en eller anden måde. Derfor så stopper sådan nogle drillerier tit, hvis personen man driller i noget tid bare har været ligeglad med det.

Hvis det bliver ved, selv når du har virket ligeglad, så synes jeg du skal prøve at tale med dem i klassen, som er mest efter dig. Fortæl dem at du ikke synes det er sjovt mere. Hvis de forstår hvor træls du synes det er, vil de forhåbentlig lytte til dig. Bliver de fortsat ved, så synes jeg du skal tale med din klasselærer og få ham/ hende til at træde ind. Klasselærere har tit noget erfaring i at håndtere sådan nogle drillerier og vil sikkert gerne hjælpe dig med det.

Jeg håber du kan bruge mit svar og at din kæreste og dine klassekammerater stopper med at drille dig snart. Du er velkommen til at skrive igen, hvis du har brug for flere råd omkring det.

De bedste hilsner fra Heidi