udnyttelse.
brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år
Hej.. Jeg er en pige på 15 år.. jeg har indtil videre haft sex med 4 forskellige, 2 af fyrene er af rigtig mange gange, i mens de 2 andre er 1-2 gange.. Og det er så det.. Den ene af de sidst nævnte drenge, var jeg sammen med i sommerferien, havde kendt ham i lidt tid og jeg havde fortalt ham jeg havde følelser for ham og sådan, og vi havde så sex en aften, og efter dette hørte jeg slet ikke fra ham, før jeg skrev til ham og så var han helt koldt og så blev jeg jo ked af at.. Her for en måned siden var jeg så sammen med den anden af de sidst nævnte drenge, ham havde jeg også fået lidt følelser for og det vidste han og han havde givet udtryk for at have følelser for mig også, men efter vi havde sex lod han også være med at skrive og svare og sådan noget.. Der er utrolig mange drenge der skriver til mig, og kun gider at skrive når det omhandler sex og ligeså snart jeg bare vil skrive normalt skriver de helt koldt og gider egentligt ikke at svare. Det gør utrolig ondt indeni, og jeg ville jo virkelig gerne være den pige alle de andre ville være kærester med, istedet for den pige de bare vil i bukserne på... Hvad skal jeg gøre ? jeg er så ked af at jeg er endt som den pige jeg er, men jeg har utrolig svært ved at sige nej til drengene... Håber i kan hjælpe mig!

Svar:
Hej med dig
Jeg er ked af at høre at du har følt dig udnyttet af drengen, du var sammen med i sommers, samt af drengen, du havde sex med for en måneds tid siden.
Og jeg kan sagtens forstå dit ønske, om at være en pige, drengene vil være kærester med og ikke en pige drengene bare vil have sex med. Det er ikke rart at føle sig udnyttet.
Du skriver selv, at du har svært ved at sige nej. Det er altid vigtigt at du mærker efter i dig selv, om du virkelig har lyst til at have sex, eller om du kun gør det, fordi du gerne vil have at fyren skal kunne lide dig. Du skal kun have sex, når du har lyst.
Mange unge tror at sex er genvejen til kærlighed - at man kan få andre til at kunne lide en gennem sex. Men istedet bliver man oftest skuffet, såret og føler sig udnyttet, hvis det er de forventninger man har til sex. Sex kan være en dejlig ting og kan være en stor del af kærlighed, men sex er ikke nogen genvej til det.
Når man er teenager er sex en spændende ny ting for mange, og hos nogen drenge, kan det blive en leg at se hvor mange de kan have sex med, og de har måske også brug for at få prøvet en masse ting af. Du er nødt til at sætte en grænse for dem for hvad du vil finde dig i, for ikke at blive såret.
Hvis jeg var dig, ville jeg vente med at have sex med den næste fyr, til I havde været kærester i noget tid, til du var sikker på at han havde de samme følelser for dig, som du har for ham, og til at du føler at du har lyst til sex, fordi du har lyst og ikke for at få ham til at kunne lide dig.
Du er meget mere værd, end bare en som drengene vil have sex med. Du fortjener en fyr, som også vil tale med dig om andet end sex, en som kan lide dig for den person du er og en som har lyst til sex med dig, fordi han synes du er dejlig.
Når de drenge du nævner der skriver til dig om sex, begynder at forstå og opfatte dig som en pige, der ikke bare siger ja, vil de holde op med at skrive, og kun de fyre, som har faktisk har følelser for dig, vil blive ved med at skrive.
Jeg håber og tror at du i fremtiden vil møde nogle søde fyre, som er interesseret i dig for dig og ikke for sex. Og jeg ønsker dig held og lykke med at få sagt nej til drengene, som bare vil have sex, så de kan lære at du er en pige, der skal respekteres.
Mange tanker fra Heidi