tyk=bulimi?
brevkassespørgsmål af
Anonym
12 år
Hej cyberhus Jeg gider ikke spise fordi jeg syntes jeg ser for tyk ud jeg ved godt det ikke er sundt men akn ikek få mig selv til at spise hvad skal jeg gøre ?

Svar:
Hej med dig
Det er godt du skriver herind, fordi jeg synes du går med nogle tanker som du har brug for hjælp til og det skal være fra en voksen. Og jeg vil rigtig gerne prøve at hjælpe dig...
Nu skriver du ikke så meget og jeg kan jo ikke se dig, og derfor så ved jeg ikke hvordan du ser ud. Måske vejer du lidt for meget, eller måske vejer du helt perfekt, men det kan også være du vejer alt for lidt.
Sommetider er det nemlig sådan, at selvom man vejer lige det man skal eller måske for lidt, så kan man godt selv synes det er for meget. Sommetider kan man gå og tænke helt vildt meget på ens egen krop og hvad man vejer, fordi der faktisk er et eller andet som også er svært.
Du kender måske det her med at se en uhyggelig film, så kan man godt begynde at synge, gå en tur, eller noget helt andet, bare for at glemme alt det uhyggelige.
Det kan godt være det samme med vægt og mad, så måske er der et eller andet du er ked af og så tror det hjælper hvis du taber dig, eller lade være med at spise. Det gør det bare ikke, faktisk kan det blive værre.
Derfor har du brug for 2 ting nu:
1. Du skal have fortalt det her til en voksen i virkeligheden og du kan selv bestemme hvem det skal være. Det kunne være din mor, din lærer, eller måske en anden voksen i din familie. Det skal være en voksen du godt kan li, fordi i skal nemlig snakke lidt om hvorfor du gerne vil tabe dig.
Prøv at vise den voksne det her du har skrevet til mig og mit svar til dig. Så tror jeg det er meget nemmere at snakke om bagefter.
2. Du skal begynde at spise ordentligt og det vil sige 3 gange om dagen. Det er farligt ikke at spise og du kan blive rigtig syg af det ,og faktisk bliver du endnu mere ked af det. Men det skal din mor hjælpe dig med, så start med at vise det her til hende..:)
Jeg håber du griber de her muligheder, fordi det skal være lidt lettere at være dig..
Venlig hilsen
Erroll