tror ikke på andre
brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år
Jeg tror ikke på andre. Jeg tør ikke stole på folk længere, ikke engang mine veninder og venner. Er det normalt?
Er der noget jeg kan gøre ved det? Jeg har det ikke så godt med det hele, og jeg har snakket med min mor og skal snart snakke med en psykolog.
Så jeg har meget brug for hjælp så jeg kan betro mig til folk igen.

Svar:
Hej 13-årige,
Hvis man er blevet skuffet af nogle mennesker, som man tidligere har stolet på og været fortrolig med, så kan det være svært at finde tilliden igen. Det er en ganske normal følelse, som jeg tror, mange mennesker har oplevet.
Hvis man har en generel mistroiskhed og møder andre med mistro på forhånd, så er det ikke så godt.
Det er rigtigt fornuftigt og rigtigt godt for dig, at du har talt med din mor om det, og at I sammen har talt om nogle muligheder for hvordan du kan blive glad og tillidsfuld igen.
Det er godt at du kan tale med din mor om det - og bliver ved med det. Det hjælper at tale om det som er svært og nogle gange kan det hjælpe bare at få talt om det.
Så fortsæt endelig med det.
Hilsner fra Line