Total confused!
brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år
Hej... Jeg vil først og fremmest lige sige at jeg nok er en af de mere følsomme drenge. Sådan en dreng der elsker sin familie og sine nære venner, blah blah blah! Jeg har en ven faktisk min bedste ven...vi har været bedstevenner i nok 3 år. det betyder meget for mig at jeg kan kalde en for "min alller bedsteven". Men her i det nye år er han på en måde begyndt at nedgøre mig...jeg kan ikke sige min mening uden at han siger f.eks. Ej, hvor klamt, eller noget ligne. jeg ved bare ikke om jeg skal sige det til ham, for jeg er bange for at han ikke forstår at jeg har følelser for ham. jeg er bange for at han ikke kan tag snakken alvoligt...plizzz hjælp!

Svar:
Hej med dig..
Først vil jeg lige fortælle dig, at der er intet galt med at være en følsom type og jeg synes det er dejligt, at du elsker din familie og dine nære venner. Og så synes jeg også det er super, at du spørger om råd, når der er noget du er usikker på.
Du har helt ret, at det er da dejligt at have en man kan kalde sin bedste ven. Men du skal også vide at venskaber ændrer sig. Der kan være perioder hvor man måske ikke er så meget sammen, der kan være perioder hvor man er lidt træt af den anden og så kan venskaber også sagtens stoppe og nye starter.
Lige nu føler du, at han nedgører dig og det er helt sikkert ikke en rar fornemmelse. Jeg synes du skal sige det til ham næste gang han gør det, fordi sådan behandler man ikke en god ven som dig.
Jeg ved godt det kan være lidt svært og hvis I bare har haft det fantastisk indtil nu, så er det lidt nyt at skulle sige.. "nej, det der synes jeg ikke er så fedt. Du nedgører mig jo helt vildt når du siger det på den der måde". Men hvs du prøver at vende den om, så tror jeg ikke du har lyst til at være bedste venner med en som nedgører dig og som ikke kan klare at snakke om det.
Så hvis han er en god ven og hvis han har lyst til at beholde dig som ven, så vil han lytte til dig og få snakket med dig om det. Og så må du se hvor det brínger Jer hen. Det kan faktisk være at Jeres venskab bliver emndnu stærkere af det, fordi så kender i hinanden endnu bedre. Det kan også være, at der er et eller andet han er irrieteret over og det er derfor han nedgører dig, men så kan I få snakket ud om det og tage den derfra.
Du skriver, at du er lidt bange for om han vil tage det seriøst. Og jeg vil sige, at hvis han ikke tager dig seriøst, så synes jeg ikke han lyder som en "bedste ven" og så kan det være det ville være godt at finde ud af for dig. Så kan det være han mere er en almindelig ven, som du bare er sammen med engang i mellem.
Hvis du lige har brug for at vende det hele igen med en voksen herinde i Cyberhus, så prøv lige chatten her. Du er anonym og måske kunne det også være rart for dig.
Held og lykke med det..
Venlig hilsen
Erroll