tilføjelse til seneste brev.
brevkassespørgsmål af
Anonym
21 år
Det er ret uheldigt, når jeg stadig har tre eksamner tilbage. På onsdag den 3, torsdag den 10 og så tirsdag den 21... Hvad kan man gøre for af få noget rå i sindet, og komme tidligt i seng og tidligt op, så man kan fungerere normalt? Jeg føler absolut ikke for af skulle gå til de eksamener, er meget bange for det, og får sikkert dårlige-karakterer pågrund af det. Jeg føler mig også presset af at folk synes jeg skal blive færdig næste år. Hvad skal jeg gøre?

Svar:
Hej igen..
Super at du skriver igen, når du kan mærke at der er noget der presser på. Faktisk så er det lige nøjagtig det som er mit svar til dig her.
Hemmeligheden ligger i at kunne spørge om hjælp og få fortalt de mennesker omrking dig, hvordan du har det og føler det. På den måde kan du få snakket om det og det er den eneste måde at komme fremad og måske få løst nogle af de udfordringer du føler.
Jeg vil stadig foreslå dig at bruge de råd jeg gav i det sidste svar. Du har 3 eksamener tilbage og du kan kun gøre det bedste du kan. Derfor skal du prøve at sige til dig selv, at du prøver og så må det gå som det går.
Lige meget om det går som du gerne vil have det, eller bedre eller dårligere, så har du lært noget og blevet nogle erfaringer rigere. Og ved du hvad..det er det livet handler om.
Der er ingen mennesker der bare kan det hele og vi skal alle sammen lærer noget, som gør at livet bliver lidt letter eller lidt sjovere.:)
Omkring næste år og at du føler et pres over at skulle være færdig. Også det skal du dele med dine forældre og lærere. Ved at få snakket on det, så kan det komme ned på jorden og i løbet af næste skoleår kan du måske lære endnu mere om hvordan du kan gøre ting og snakke om ting som kan gøre det nemmere for dig.
Hvis du har brug for at snakke med en helt anden voksen, så vil jeg foreslå dig chatten her i Cyberhus. Her kan du anonymt chatte med en voksen som også gerne vil lytte og prøve at hjælpe.
Hej igen
Venlig hilsen
Erroll