tilføjelse til seneste brev.
brevkassespørgsmål af
Anonym
21 år
Angående politibetjent: Er ikke noget jeg føler jeg kan blive (på nuværende tidspunkt) fordi jeg ikke føler jeg har den selvtillid og pyske der skal til for af klare det. Og måske heller ikke den modenhed der skal til. Kan være jeg vil forsøge om nogen år, men hvis i kan hjælpe mig med nogen fif til hvordan jeg kan bedre det, må i gerne det (måske lidt ligesom i de andre spørgsmål, hvor jeg spørger om fif til selvtillid osv.) Jeg må også indrømme af jeg måske føler mig lidt jaloux på en ven, der fik 12 i SSO i vinters, hvor jeg blev syg og ikke kunne lave opgaven. Jeg har også som mål af prøve at få 12 (hans første i øvrigt) Hvad kan jeg gøre? Det var noget vi snakkede om allerede inden skoleåret få i ihvertfald et fag inden vi slutter. Jeg har i øvrigt fortalt ham nogen løgne. Over for ham og nogen andre påstår jeg at jeg spiller på 1. holdet i min klub.. jeg ved det er forkert, og er bange for af blive opdaget, menjeg kan ikke lade vær, og jeg kan slet ikke overskue hvordan jeg nogensinde skal kunne forælle sandheden... Han virker også som en der har det svært med bøsser.. som jeg jo også er! (se mit første brev 12. april)

Svar:
Hej igen..
Omkring det med politibetjent, så e det jo fair nok hvis du ikke føler dig klar eller moden nok til det. Men det lyder til at du virkelig gerne vil og derfor synes jeg ikke du skal opgive den drøm.
Jeg synes du skal taage til en af de orienteringsaftener politiet arrangere og så høre lidt mere om hvad der kræves. Her kan du også snakke med en politimand og snakke med ham/hende om det her med modenhed.
Jeg tror nemlig ikke du behøver at tænke så meget over det, fordi uddannelsen tager ca. 4 år og som de fleste andre uddannelser, så starter man som ung og lidt umoden. Når man så er uddannet, så er man gennem uddannelsen blevet ældre, mere moden og er klar til arbejdet.
Så jeg synes du først og fremmest skal tænke over hvad du har lyst til. Hvis du drømmer om at blive politibetjent, så skal du undersøge det og finde ud af om du ikke kan starte efter din skole..:)
Omkring din kammerats 12 tal og at du har løjet omkring dit 1 hold, så synes jeg du skal tænke over det jeg skrev i brevt før. Det handler grundlæggende om, at du er god nok som du er.
Jeg vil foreslå dig 2 ting lige nu:
1. Prøv at lave en lille øvelse med dig selv. Prøv at bruge det her fodbold som øvebold og være ærlig omkring det over for dine venner. Hvis du starter igen, så sig det som det..at det handler om det sociale, sjov og at bevæge sig, og ikke 1 holdet. Så tror jeg du vil opleve, at det ikke har den store forskel om du spiller på 1,2 eller 3 holdet i forhold til dine venner. Det er jo ikke en professionel fodboldspiller de er blevet venner med, det er dig.
2. Omkring det at du er bøsse er vigtigt. Fordi det handler nemlig også om at det er dig og det skal du være stolt af. Jeg vil foreslå dig at tage kontakt til ungdomsafdelingen for bøsser og lesbiske her, fordi her vil du kunne læse om andre unge og deres erfaringer med at springe ud og hvad der kan være svært ved det.
Venlig hilsen
Erroll