til marianne
brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år
hej marianne. jeg skriver lige en gang til, jeg hedder laura og jeg skrev den der hed jeg er syg, bekymret og bange. jeg har læst dit svar og jeg er ekstrem taknemlig for at du vil svare. men først vil jeg gerne fortælle, at jeg tror paradis er et sted, hvor der er roligt og fredeliget, men der er også fest og gang i den. eg tror man er en engel og man flyver rundt sammen med de andre engle og måske spiller på harber eller anden musik, det synes jeg nemlig lyder og kunne være rigtig hyggelig. man kan også kigge ned på jorden tror jeg. jeg er blevet meget mere afkræftet og jeg er på sygehuset igen, da jeg i nat blev dårligere og besvimede nogle gange. lige nu er jeg netop vågnet, jeg sover mere eller mindre konstant og jeg får mere ogg mere morfin, jeg får det dårligere og meget mere ondt. jeg fik min computer med, det ville jeg meget gere have, elsker nemlig et spil jeg har på den som jeg spiller, når jeg har kræfter til at sidde lidt op. jeg har talt mget med min familie, og de vil gerne bare have jeg er så gkad som muligt hele tiden så det kan ende langsomt. jeg håber snart at det ender, jeg kan snart ikke mere, begynder og mærke hjertebanke og af og til må jeg have ilt maske på nu, ved det snart er slut. det er sådan jeg tror ikke at jeg er her mere end tre dage højst, har heller lyst til paradis nu, vil kke længere have ondt. Please svar hurtit :'-( tak endnu en gang knus fra laura

Svar:
Hej Laura
Jeg er glad for, at du har kræfter til at skrive tilbage.... og din beskrivelse af paradis er bare så rigtig - da jeg læste den, tænkte jeg med det samme "ja, det er lige sådan det er"!
Det er godt at høre, at du har snakket meget med dine forældre, og at I prøver at holde humøret højt til det sidste, så det hele kan slutte fredeligt og roligt.
Du må virkelig være afkræftet, når du nu igen er indlagt, har hjertebanken og brug for iltmaske. Jeg er meget imponeret over, hvor afklaret du virker, når du fortæller, at du højst har 3 dage tilbage - men som du selv skriver, så er paradis langt bedre end de smerter du oplever nu - og det er forståeligt. Der kan ikke være meget ved, at være så afkræftet og have så ondt.
Selvom det er uretfærdigt, at du snart skal dø, så gør det mig glad, når jeg ved, at du snart slipper for dine smerter - og istedet for skal have et dejligt liv som engel... Jeg vil helt sikkert kigge efter dig i stjernerne.
Jeg håber, at du får nogle rolige og fredelige dage her til sidst, og at du har alle dem som du elsker omkring dig. Husk at fortælle dem, at de skal åbne vinduet når du dør - så din engel kan komme ud og flyve og op i paradis.
Hvis du får lyst til at skrive igen, skal jeg nok holde øje med det - og svare hurtigt. Og hvis du ikke når at læse svaret mens du er på sygehuset, så må du læse på din pc i himlen... for de har vel fået bærbare deroppe - tror du ik? ;-)
Jeg håber, at det hele slutter på en dejlig og rolig måde for dig. Og hvis vi ikke skrives ved inde - så ses vi engang blandt englene.
Stor kram
Marianne