til denise

brevkassespørgsmål

til denise

brevkassespørgsmål af
Anonym
20 år

hej med dig jeg har selvmordstanker og ked af det kh maria

Svar:

Hej Maria

Det gør mig ondt at høre du er så ked af det. Hvad er der mon sket i dit liv siden du er blevet så ked af det ??...... Det kan selvfølgelig være rigtig mange ting! - men når du fortæller at du har selvmordstanker, så må det virkelig være slemt - så slemt at du ikke ved hvordan du skal komme igennem det. Er det ikke rigtigt ?

Når problemerne vokser sig så store at man bare ikke kan se en ende på dem, så er det på tide at man søger hjælp!, så hvor er det dejligt at du skriver herind i brevkassen. Jeg tror faktisk at du har skrevet herind, fordi du drømmer om at få en hjælpende hånd, så du ikke skal være så ked af det mere - så du kan få et godt liv! Dvs at du inderst inde håber at der findes en bedre vej en selvmord. Er det ikke sådan ?

Nu ved jeg jo som sagt ikke noget om hvad der er sket for dig, som gør at det bare er så svært at være til, men jeg ved at der er masser af hjælp at hente, når man har det sådan. Først og fremmest synes jeg du skal tage kontakt til www.livslinjen.dk . De har meget forstand på selvmordstanker fordi de taler med rigtig mange mennesker om det og hjælper dem videre. Der er både en telefonrådgivning og en skriftlig rådgivning- så prøv det! Det er absolut et forsøg værd synes jeg. I det hele taget er det rigtig vigtigt at du får talt med nogen om hvordan du har det. Problemerne vokser sig nemlig kæmpestore hvis man holder dem inde i sig selv.

Nu hvor jeg ikke ved så meget om dig, så synes jeg det er svært at rådgive dig om hvilke personer omkring dig, jeg synes du skal gå til - så derfor synes jeg også du skal komme ind i chatrådgivningen her i Cyberhus, hvor der sidder søde mennesker som gerne vil lytte. Der er åbent mandag til torsdag 14.00-19.00. Sammen kan I så finde ud hvad der kan være godt for dig.

Så det var 2 muligheder til en start - så tag fat! Der er hænder som meget gerne vil gribe dig, det er helt sikkert.

Jeg ønsker dig det bedste og du fortjener at få et rigtig godt liv, uanset hvad der er sket!

Tanker til dig fra Denise, godt du skrev herind :)