Til damerne på brevkassen
brevkassespørgsmål af
Anonym
18 år
Hej. Jeg har valgt at jeg gerne ville have svar fra en dame på brevkassen da jeg altid har fået hjælp af en dame og det har jeg det bedst med selvom mænd os kan være skide gode til det her. Jeg er en pige på 18år. Som er 162cm og som vejer 43kg. Jeg får faktisk af vide af en masse at jeg er rigtig tynd, men det føler jeg ikke selv så jeg ville lige vide hvad i mon synes.

Svar:
Hej med dig.
Jeg synes det er rigtig godt, at du vælger at skrive til brevkassen, for det er vigtigt, at man stiller spørgmål, når der er noget som man er i tvivl om.
Jeg har desværre svært ved at svare på dit spørgsmål, da jeg ikke kan se dig. Det er nemlig sådan, at det er meget individuelt, hvor meget man skal veje, da det afhænger af ens kropsbygning. Men det du kan gøre er at aftale en tid hos læge, så han/hun kan se dig og dermed få et helhedsindtryk af, om du er for tynd.
Du skriver, at mange mennsker siger, at du er rigtig tynd, men at du ikke selv føler dig tynd. Jeg ved, at der faktisk findes rigtige mange pige,r som har det sådan - at det spejlbillede som de ser ikke stemmer overens med, hvordan de i virkligheden ser ud. En af grundene til at man kan føle sig mere tyk end man egentlig er, kan være hvis man har det skidt indeni.
Hvis man for et eksempel er ked af noget eller måske føler at man ikke er god nok, så kan det nogle gange bevirke, at man ikke er tilfreds med sit udseende. Måske er det fordi, at det kan være nemmere at være utilfreds med, hvordan man ser ud måske fordi man bedre kan forstå det, end den smerte man har indeni. Er det måske lidt sådan, at du har det?
Jeg tror, at det kunne være en god idé, hvis du fik en tid hos din læge, hvor du får tjekket om din vægt er som den skal være. Hvis lægen vurderer, at du vejer for lidt, vil han/hun muligvis også kunne hjælpe dig med at finde ud af, hvad det er der gør, at du måske føler dig utilfreds med dig selv. Hvis du har flere spørgsmål eller brug for at snakek lidt mere om det, er du også velkommen til at kigge forbi chatten her i cyberhus.
Det er super sejt, at du har valgt at skrive til brevkassen, og jeg håber, at du vil kontakte din læge, så du kan få svar på, om det passer når andre siger at du er meget tynd og eventuelt få hjælp til at få et mere realistisk syn på dig selv og din krop.
Mange hilsner
Marianne