T. igen............
brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år
hej.... tak for jers hjælp men jeg syens det så svært at det er føste gang der er nogen der prøver på at hjælpe mig jeg bliver helt ked af det men jeg har det så svært inden i mig at jeg kan ikke live mener jeg føler at jeg ikke skulle fortælle det her til nogen jeg synes bare ikke at jeg skulle have fortalt det det er som om at det ikke var det jeg ville og bare at jeg vil gå selvmord fordi jeg kan bare ikk mener....... øhm kan ikk komme ind og skrive med jers fordi at når i er på kan jeg ikke komme på fordi der kan jeg ikke komme på først om aften.... :"(

Svar:
Hej T
Jeg kan godt forstå at du lige nu er fyldt med to slags følelser. På den ene side føles det rart at der er nogen der vil lytte og tager dig seriøst. På den anden side gør det så ondt inden i, og du synes på en måde ikke, at du skulle have fortalt det.
Det er meget naturligt og jeg tror det er fordi du ikke har været vant til at fortælle om dine inderste følelser til andre. Det er nemlig noget du skal vænne dig til og øve dig i.
Når der er gået lidt tid og du har prøvet det mere og mere, så tror jeg du vil opleve at det bliver nemmere for dig. Derfor er det super godt, at du er begyndt på det og jeg synes det er sejt og stærkt af dig.
Det er super ærgeligt, at du ikke kan komme på chatten her i Cyberhus. Jeg synes nemlig det er vigtigt at du prøver at chatte med en voksen der vil lytte og prøve at hjælpe dig. Når du chatter, så minder det meget om at snakke med en voksen, men du er anonym og derfor er det meget nemmere og en rigtig god måde at øve sig på. Jeg har fundet et andet sted, som bedre passer til hvornår du er hjemme.
Skum Chatten her. Den har åben 19-22 og du skal lige oprette dig som en anonym bruger først, men det er nemt og det kan du også gøre via linket jeg har givet dig.
Jeg synes også du skal skrive i vores debat. Prøv at oprette en tråd, hvor du fortæller om hvordan du har det inden. Der sider mange unge i debatten, som kender til det med at have det svært og de er rigtig gode til at hjælpe hinanden. Du kan se debatten her.
Kære T..Du fortjener at leve og få det bedre. Jeg vil gerne fortælle dig, at det kan blive nemmere. Fortsæt med at bede om hjælp og øv dig i at sætte ord på det som er svært. Du er kommet rigtig godt i gang.
Venlig hilsen
Erroll