Tør ikk spise foran hende..? (Erroll)

brevkassespørgsmål

Tør ikk spise foran hende..? (Erroll)

brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år

Hej, For det første synes jeg det er et fantastisk arbejde i gør og tusind tak for de råd og svar jeg har fået! Nå, til sagen: Min klasselærer betyder utrolig meget for mig og har hjulpet mig igennem mig nogle ting her på det seneste og har virkelig gjort næsten alt for at jeg har det godt.. I spise pauserne når vi skal spise, ser jeg tit hun spiser frugt og virker rigtig sund osv. og alle de andre fra min klasse render over i vores kantine og køber alt muligt usundt jeg synes selv det er pisse klamt, men jeg føler mig en smule overvægtig og synes selv jeg spiser ret usundt på en måde, men alligevel ikk.. ved ikk rigtig om du forstår, men vi skal på klassetur på et tidspunkt og jeg har så svært ved at spise overfor hende, jeg ved virkelig ikk hvad jeg skal gøre fordi hvis hun ser jeg ikk spiser, hvad sker der så? Har virkelig brug for et råd, tak på forhånd! Hvis du ikk forstår så gør det ikk noget, så bare skriv du ikk helt fatter det så prøver jeg igen..

Svar:

Hej med dig..

Jeg tror godt jeg forstå dig..det virker som om du holder meget af din lærer, men at du har det her med at spise som er svært for dig. Og selvom hun har hjulpet dig rigtig meget, så er det svært for dig at hun ser at du ikke spiser.

Jeg tænker på om du kan være lidt bange for at hun bliver skuffet, eller bekymrer sig for meget for dig?

Du skriver også at de andre spiser ret usundt i kantinen og at du faktisk synes det er "pisse klamt". Du har faktisk ret i at der er meget kantinemad som ikke er så sundt og desværre er der mange skoler der ikke laver sund og god mad i deres kantine. Så måske ville en madpakke være en bedre løsning..:)

Du skriver ikke så meget om det her med mad, men du skriver at du ikke spiser. Derfor tror jeg at det faktis fylder rigtig meget for dig. Det kan der være forskellige årsager til at du ikke har lyst til at spise, men sommetider hænger det meget sammen med nogle andre ting man har oplevet. Måske har meget at tænke på og mange følelser inden i som kan være lidt for meget sommetider og så mister du lysten til at spise og måske tænker meget på at tabe dig.

Men ved du hvad...jeg synes du har en fantastisk mulighed. Nemlig din lærer. Det virker som om i har en god kontakt og at hun vil kunne forstå dig, hvis du viste hende det du har skrevet til mig eller simpelthe nprøvede at fortælle hende det. På den måde kan i få snakket lidt om det og jeg tror det kunne være det helt rigtige for dig.

Du spørger om hvad der sker, hvis hun opdager at du ikke spiser. Jeg tror der sker det, at hun vil snakke med dig om det stille og roligt. På samme måde som du er vant til og så tror du vil slappe lidt mere af omkring det og måske har hun nogle gode ideer til hvad du kan gøre nu.

Så jeg synes du skal gribe fat i hende med det samme og så tror ddu vil opleve at det er rigtig rart at få snakket om. Det ved du allerede faktisk..det har du prøvet før, så det er jo dejligt..

Venlig hilsen

Erroll