Svært at huske hvad vi skal snakke om

brevkassespørgsmål

Svært at huske hvad vi skal snakke om

brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år

jeg ved ikke om du kan huske mig, me?
jeg fortalte engang om det der var sket da jeg var 4, men lige nu har jeg en masse ting, som jeg gerne vil have snakket igennem, altså med min lærer, vi snakker hver mandag i frikvarteret, men der er så mange ting jeg vildt gerne vil af med, og få sagt, men jeg bliver fuldstændig blank når jeg står der foran hende, så kan jeg slet ikke sige det jeg gerne vil snakke om, eller så kan jeg ikke huske det, og så kommer jeg i tanke om det, når jeg er kommet hjem, og det nytter jo ikke rigtig noget, for så sidder jeg der og bliver ked af det, fordi jeg ikke fik det fortalt, hvad skal jeg gøre!!?? hjælp mig:'( knus me...

Svar:

Hej igen

Det er rigtig godt at du har en fast aftale med din lærer om at snakke, så du kan få snakket ud om de ting du har brug for. Det kan være svært at huske alt hvad man vil sige når man sidder i situationen. Det er derfor en god ide at skrive ned derhjemme når du tænker på, hvad du gerne vil snakke om. Lav en huskeliste og tag den med i skole om mandagen hvor I snakker.

Hvis du har svært ved at sige tingene kan du også vise hende sedlen, og så kan hun starte snakken. Det kan være en stor hjælp til at komme i gang.

Venlig hilsen
Denise