Sturerast i et halvt år begrund af sex
brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år
Hej Cyberhus.
Jeg er rigtig ked af det..
Som i kan se på titlen så har jeg haft sex. Jeg har før fået stuerast i 2 uger fordi jeg har haft sex med en fyr.. Jeg tog ikke alvoren første gang, og derfor gjorde jeg det igen. Mine forældre forstår ikke at jeg har haft en en ven som jeg virkelig har haft følelser for. Det var også ham jeg havde sex med første gang. Vi er stadig kun venner i dag, selvom jeg har en drøm om at få et kæreste forhold til ham. Min storesøster fandt ud af jeg havde sex med en fyr da vi troede der ikke var nogle hjemme og vi havde sex på min lillebrors værelse for der ikke skulle lugte af plastik på mit værelse fra kondomen. Min søster har værelse på den anden side af væggen og hun kunne høre stønnen og udspionerede i nøglelåsen. Hun brasede så ind og truede mig med hvis jeg ikke gjorde hvad hun sagde det næste år så ville hun sige det hele til vores mor. Jeg holdte ikke helt aftalen. Jeg gjorde hvad hun sagde i 2 dage og så ignorrede jeg hende. Det skulle jeg så aldrig have gjort. Nu har mine forældre hele historien. Jeg skulle snakke med dem om det.Mine forældre ved ikke jeg har brugt en af mine søskendes værelse til det, og jeg vil heller ikke sige det for jeg vil få stuerast det næste år. De tog meget fra mig. Jeg har fået taget min rigtige telefon, og fået udleveret en telefon med kun mine forældres numre i. De stoler ikke ret meget på mig da jeg sagde sidste gang at jeg aldrig ville gøre det igen. Jeg har nu stuerast i et halvt år og må ikke se ham det næste halve år.
Jeg ved ikke hvad jeg skal gøre. Jeg elsker ham højt, og ville aldrig kunne undvære ham i så lang tid. Skal jeg finde på måder at flygte på og komme ud med ham eller skal jeg blive på min værelse og prøve at få mine forældres tillid tilbage... Jeg har det rigtig svært. Han er virkelig det bedste der er sket for mig, og elsker ham så højt.
Jeg håber virkelig i kan hjælpe mig. Har stærkt brug for noget hjælp og råd i mit liv.
Mange hilsner fra
Anonym pige med kæmpe problemer

Svar:
Kære du
Jeg kan godt forstå at du er ked af det. Det er ikke let at blive frataget muligheden for at være sammen med den man helst vil være sammen med.
Lad mig springe lige ud i det. Du spørger om du skal stikke af eller om du skal prøve at få dine forældres tillid tilbage.
Umiddelbart tænker jeg at svaret er let. At stikke af kan måske give dig glæden ved at se ham en enkelt gang...men jeg kan slet ikke forestille mig hvad konsekvensen kunne blive. Jeg tror det ville blive endnu værre end den situation du står i lige nu.
Jeg kan forestille mig at dine forældre ville blive virkelig bange og bekymrede hvis du stikker af og det vil helt sikkert ikke være med til at opbygge tillid mellem jer. Jeg tænker at du i stedet bliver nødt til at snakke med dem om hvordan du har det, og hvad I sammen kan gøre for at de både kan opbygge tillid til dig igen, men at du samtidig får en "straf" som du kan overskue og leve med.
Jeg kan godt forstå at du ikke er enig med dine forældre når nu du føler at du har fundet en sød fyr som er det bedste i dit liv. Men jeg tænker at det er vigtigt at du prøver at tænke på det sådan, at dine forældre handler som de gør fordi de er bekymrede for dig og fordi de gerne vil have, at du er tryg og at der ikke sker dig noget. Jeg er sikker på at de mener, at det de gør er den bedste måde at passe på dig på.
Så...bliv hjemme og snak med dine forældre. Fortæl hvordan du har det og hvad du gerne vil. Start i det små. Spørg om du må snakke i telefon med ham til en start. Så måske skype og lige så stille mere og mere med tiden. Prøv at acceptere at det vil tag tid. Hvis dine forældre skal give dig lov til mere og mere, skal du selvfølgelig også vise dem at den tillid der lige nu er brudt kan opbygges igen.
Held og lykke med det
Niels-Christian