stum ?

brevkassespørgsmål

stum ?

brevkassespørgsmål af
Anonym
12 år

Hej cyberhus ? Jeg er en pige på 12 år som har det dårligt Jeg skriver til jer fordi jeg bliver mobbet i skolen pga. jeg er stum... De kalder mig ting som: Luddersvin, Stumme abe, stumme bitch, osv. Jeg bliver meget ked af det når de frem for et siger det og jeg får det på ''sms'' Det gør virkelig ondt inde i mig selv og jeg kan ikke bare skifte skole.... ''siger mor og far'' Jeg er alene hele tiden og vil virkelig gerne have hjælp men kan ikke selv sige det jeg tror ikke mine ''venner'' i klassen tænker over jeg er der ? Hvad skal jeg gøre hjæææææææælp !

Svar:

Hej med dig..

Det er ikke okay at dine klassekammerater siger alle de her ting og jeg kan godt forstå hvis det gør dig ked af det. Du skriver også, at du har fået nogle sms`er og det er bare rigtig ubehageligt og det må de ikke gøre.

Jeg er lidt usikker på om du har snakket med dine forældre om det, men jeg kan godt fornemme på dig, at du synes det er svært at fortælle.

Men ved du hvad..du behøver ikke at være så bange for det, fordi de voksne vil gerne hjælpe dig. Det du skal gøre nu er, at gemme de sms`er du har fået og så skal du vise dem til dine forældre og til din lærer. Det er dem der skal hjælpe dig nu, fordi de kender dig rigtig godt og din lærer kender også de andre elever.

Jeg synes også du kan vise dem det du har skrevet til mig og gerne mit svar. Når du viser dem noget du har skrevet, så kan det være meget nemmere at snakke om bagefter og på den måde kan du få hjælp.

Så super flot at du har skrevet herind og nu skal du gribe de muligheder jeg har skrevet til dig og så håber jeg det hjælper.

Venlig hilsen

Erroll