Strækmærker på mit bryst

brevkassespørgsmål

Strækmærker på mit bryst

brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år
Oprettet 7 år 1 måned siden

Jeg har opdaget nogle mærker på mit bryst, som jeg tror kunne være strækmærker, men er ikke sikker, da jeg ikke er helt 100 på hvordan strækmærker ser ud.

Men altså, så vidt jeg ved, kan man ikke rigtig gøre noget for at komme af med dem, vel? Føler mig bare vildt ulækker nu, og at alle fyre vil afskye mig så snart de ser at jeg har strækmærker på brysterne

Ved ikke rigtig hvorfor jeg skriver herind, hvis der alligevel ikke er noget at gøre ved det, men havde vel bare brug for at komme ud med det

Svar:

Kære du

Jeg kan godt forstå du bliver ked af det over de her strækmærker. Sådan tror jeg de fleste har det når de første gang opdager de små mærker på bryster, lår, ryg og andre steder.

Strækmærker er og bliver bare en hel naturlig del af kroppens udvikling.De kommer når man vokser og huden ikke helt kan følge med. Derfor kommer strækmærker også ofte på eksempelvis brysterne.
 Nogle får strækmærker, mens andre slipper. Hvis man skal tale om at noget er normalt, så er det mere almindeligt at have strækmærker end ikke at have strækmærker.

Du er på ingen måder ulækker. Du er helt normal og naturlig. Husk at man altid selv er langt mere kritisk overfor sig selv end andre er. Jeg kan garantere dig at drengene ikke vil kigge på dig med afsky. Laaaaaangt de fleste drenge ville slet ikke opdage mærkerne...de vil bare se dig og dine bryster...intet andet.

For rigtig mange bliver mærkene som regel mindre med årene. Lige når de opstår kan de være meget tydelige...nogle gange meget mørke. Men med tiden vil de sansynligvis blive meget lysere, og slet ikke kunne ses med mindre man ved de er der.

Som du selv siger er der nok ikke så meget at gøre ved det. Men husk igen at andre ser helt anderledes på dig end du selv gør.
Jeg er sikker på at du er smuk og perfekt lige præcis som du er...også med strækmærker.

Mange hilsner
Niels-Christian