Snotforvirret
brevkassespørgsmål af
Anonym
18 år
Hej jeg er en pige på 18 år. Jeg støtte ind i denne her rigtig søde, og charmerende fyr, for et år siden! Vi kom så i et forhold, det skal lige siges, at vi havde meget on and off, og til sidst blev det for meget. Hvergang vi havde gjort det "forbi" bombarderede min eks mig med en masse beskeder, og drak sig stang becardi, og han sagde, at jeg havde ødelagt has liv, og uden mig, ville det ikke være det samme. Han kunne smigre mig fuldstændig, og af og til, kunne han godt gi en sviner, men alligevel komme med lange søde roman beskeder, og det var altid kun det jeg lagde mærke til, alt det grumme, lagde jeg hurtigt bag mig! Fordi han tit sagde, "undskyld hvis han havde sagt noget forkert" og jeg sagde bare, at det er "ok" vi kørte rundt i en slags cyklus? Med tiden stoppde han med, at skrive, men så en dag spurgte han mig om vi skulle ses, det skal lige siges, at jeg var nærmest kommet over ham, men alligevel blev jeg fristet. Han havde tit en mistanke om, at jeg havde noget kørende med en anden. Da vi var sammen var han virkelig påtrængende, han skulle pille ved mig, eller kysse mig. Jeg prøvede, at afvise, men jeg ga op til sidst. Han spurgte mig, om der var nogen som var vild i mig, eller om jeg var igang med, at score.Jjeg sagde så :"nej" Han begyndte så, at pladre løs om hvor mange der var ude efter ham, og hvor meget fisse han kunne ha fået. Han sagde så, at han havde spillet total kostbar fordi han ikke havde lysten, og han stadig elskede mig - samme dag senere på aftenen, troede han sjov nok, at han kunne komme i buskerne på mig! Jeg afviste ham så siger han:" Tyv tror hver mand stjæler" Et eller andet sted, kan jeg ikke undvære ham, for jeg er stadig rigtig glad for ham, men jeg tror desværre, at jeg er blind i ham! Og, at han er virkelig go til, trykke på de rigtige knapper på mig, jeg føler bare, at der er ikke helt ren mel i posen plus vi har haft sex sammen, selvom vi ikke er i forhold :S

Svar:
Hej dig
Kærlighed er en lumsk størrelse, der nogle gange kan være forfærdeligt rodet at forstå for os og den kan gøre os lige så forvirrede og kede af det, som det kan gøre os glade og uadvendte.
Jeg kan forstå, ud fra det du skriver i dit brev, at du desværre, har en meget manipulerende ex-kæreste, som du selv så flot skriver, er blevet "blind" overfor. "Blind" er et rigtig godt udtryk at bruge om din situation, for det er netop det der er sket. Du er blevet "blind" overfor din ex-kærestes dårlige sider og holder nu fast i de romantiske ting, som han fortæller dig og accepterer hans undskyldninger, selvom han har behandlet dig dårligt.
Det lyder som om han prøver at udnytte dine følelser, for at få sex og når du siger fra, prøver han at gøre dig misundelig, ved at fortælle dig om alle dem der er ude efter ham og som gerne vil have sex med ham. Så jeg vil give dig ret i, at det ikke virker som om, at din ex har rent mel i posen og at det bedste du kan gøre for at beskytte dig selv, er at stoppe dit forhold til ham, en gang for alle. Den bedste måde du kan det, er at du fremover lader vær med at reagere på hans beskeder, hvis han skriver til dig. Han vil med tiden igen stoppe med at skrive til dig, ligesom han gjorde første gang, så det gælder for dig om at stå fast og holde fast ved din beslutning, om ikke at kontakte ham også selvom han prøver at give dig dårlig samvittighed, ved at drikke sig stiv eller beskylder dig for 100 forskellige ting. Hvis du møder ham fx i byen eller et andet sted, så prøv at gå væk fra ham, så du ikke kommer i snak med ham igen, eller sørg for at have en veninde/ven ved din side, så du ikke føler dig alene med ham. Så vil din ex ikke have mulighed for at svine dig til, uden at han risikerer at andre også hører det og det tror jeg ikke han er interesseret i.
Da det kan blive utrolig hårdt og svært for dig, at komme videre uden ham, vil det måske også være en god ide at få snakket din situation igennem med dine veninder, familie eller andre, som du har tillid til, så de kan støtte dig og kender til din situation. Det er altid rart at kunne gå til sine nærmeste, hvis din ex ikke kan styrer sig og igen skriver en masse beskeder til dig, for så kan du snakke med dem om, hvad de gør ved dig og ikke mindst hvordan du skal tackle dem.
Held og lykke fremover
Joan