Skriver igen
brevkassespørgsmål af
Anonym
16 år
Hej brevkasse, det var mig der skrev om min eks og min veninde for ca. en uge siden. Nu ER det værste så sket! HUN har lige fortalt mig, at det nok ville udvikle sig mellem dem. Jeg har grædt i cirka en halv time nu. Og jeg HADER virkelig, virkelig at skrive det her lige nu, men hun er jo en sød pige, så hun var meget undskyldende og sådan. Men jeg ved fucking ikke hvad jeg skal gøre!! Jeg hader hende, jeg hader ham, og mest af alt hader jeg mig selv. Allerede for en uge siden følte jeg mig ført bag lyset, men det gled ligesom i baggrunden igen. Og så bliver jeg bare slået i hovedet med det nu.. Jeg er så dum, hvordan fanden kunne jeg tage så meget fejl? Og hvordan fanden kan hun gøre det imod mig. Hold kæft hvor er jeg glad for, at jeg ikke skal se hende i meget lang tid. Og perfekt timing at hun fortæller mig det dagen inden jeg skal til en eksamen, som jeg ikke engang er færdig med at læse op til endnu. Hvad skal jeg gøre...?? Hilsen Skorpionen

Svar:
Hej Skorpion
Det er godt du reagerer og skriver igen, når du kan mærke at der er brug en hjælpende hånd. Og på det sidste brev du skrev, var du nervøs for om deres kontakt kunne udvikle sig og det har det så vist sig at gøre nu.
Det er aldrig en rar besked at få og selvom du egentlig kan være ovre sin eks, så kan du nemt føle sig forladt og måske ført bag lyset. Lige nu føler du dig såret og trådt på, og det er helt forståeligt. det er to mennesker som fylder meget og har fyldt meget i dit liv.
Jeg synes ikke du behøver at bebrejde dig selv noget i denne her situation. Det er ikke dit ansvar at skulle passe på hvad der sker mellem to andre memnnesker. Det er deres ansvar og hvis du ikke føler, at de har gjort det rigtige, synes jeg du skal fortælle dem det.
Jeg synes du skal få sagt til din veinde, at du ikke synes at det er okay, det hun har gjort og at du føler dig ført bag lyset. Du skal have din frustration og vrede ud af kropen.
Min holdning er, at kærligheden kan være svær at styre og hvis hun er blevet forelsket i din eks, ja så er det svært at gøre noget ved. Men hun har et ansvar for at behandle dig ordentligt, fordi hun godt ved at du har følelser i klemme. Det vil sige at hun skulle have taget snakken med dig og spillet med åbne kort.
Du ville nok være blevet såret og vred alligevel, men så havde hun da i det mindste været ærlig.
Det er sikkert helt fint, at der er sommerferie og at du lige får lidt luft for hende. Måske finder du ud af, at hun ikke er sådan en god veninde alligevel, eller måske kan i få snakket sammen og få renset luften. Gode veninder kan overkomme meget og en eks behøver ikke at ødelægge det hele.
Så det er meget din mavefornemmelse der skal afgøre hvad du gør nu, men jeg vil anbefale dig at tage dine forældre med på råd. Det kan være rart at få snakket med dem som er tættest på, både som støtte, men måske har de også nogle gode råd du kan bruge nu..
Jeg håber din eksamen gik rimelig trods alt, og at du kan nyde sommeren og få det hele lidt på afstand..
Venlig hilsen
Erroll