Skole lægen....
brevkassespørgsmål af
Anonym
16 år
Hej cyberhus.
Her forleden da vi på mit gymnasium skulle vi alle samme til skolelægen 1 efter en.
Vi skulle undersøges for hørelse, syn, kost og om testiklerne vaR faldet.
Jeg var rigtig glad for at skolelægen var en dreng på ca. 27 år,  for jeg var ikke vild med at vise min kønsdel til en kvinde.
Men når jeg så skulle have tjekket kuglerne tager han selvfølgelig fat om dem og mærker forsigtigt på dem. Og jeg begynder at få stiv pik, bliver pinligt berørt og siger hurtigt undskyld.
Han fortæller så at det er helt normalt, mens han begynder at tage mig på pikken. Han siger at alt ser fint ud, og at han så skulle bruge en sædprøve for at være sikker på at alt var okay.
Han begynder så at spille pik på mig.... Jeg var i chok, så jeg gjorde ikke modstand. ( og det føltes også lidt dejligt). Hvor han herefter siger at han jo selv har en pik, så han ved hvordan man skal give eT lækkert handjob.
Han begynder så at tage mit tøj af og rør mig fordkellige steder på kroppen, og kommer så med kommentareN "Du er vel nok veludviklet af en 16 årig at være. Du har allerede meget kropsbehåring, stor pik, fyldige kugler, og nogle utrolig flotte muskler". (Jeg går meget op i min krop så jeg træner meget, og har derfor en veludviklet sixpack, brystmuskler og overarme.)
Han begynder at slikke mig under armene, og på brystvorterne og spørg så om jeg vil gøre det samme på ham... Jeg nikker fordigtigt nej, og var stadig i chok...
Han begynder så at give mig blowjob, Og wow det føltes faktisk lækkert... Da jeg så var tæt på at komme, tog han en kop og fik mig til aT komme i den.....  Han sagde aT det var en normal del af proceduren. Da jeg så efter spurgte mine venner om hvordan de blev checket, blev de kun forsigtigt mærket på kuglerne!!!!! Ikke andenT!!!!!
jeg har nu en ny tid hos skole lægen her efter ferien, hvor han vil tage en anal prøve, for at være sikker på at slt også er okay der... Men jeg er virkelig bange for at han vil gøre noget virkelig granseoverskridene igen!!! Jeg ved ikke hvad jeg skal gøre. Jeg tør ikke at fortælle det til mine forældre, jeg er virkelig ked af det og fortvivlet!
pÅ forhånd mange tak for jeres hjælp, deT er en fantastisk sidE at søge hjælp på!
vh Mikkel

Svar:
Hej med dig.
Jeg kan godt forstå, at du føler dig fortvivlet og er ked af det. Det lyder også som en rigtig ubehagelig og grænseoverskridende oplevelse.
Først og fremmest må jeg sige, at det er flot at du skriver herind om din oplevelse. Jeg kan godt forstå, hvis det har været svært at skrive, men jeg tror kun at det er rigtig godt, at du fortæller om det. Det kan være rigtig hårdt, at gå rundt med sådan en oplevelse alene. Dernæst bliver jeg nødt til at understrege, at det som lægen har udsat dig for på ingen måder er i orden. Uden selv at være læge, så er jeg overbevist om, at du ikke er blevet udsat for en normal undersøgelse. Det lyder nærmere som et seksuelt overgreb. Så jeg kan godt forstå, at du var og er i chok over det. I sådanne situationer kan det være rigtig svært at reagere og egentlig svært at overskue, hvad man skal gøre, netop fordi man er i chok over hvad der sker og har måske svært ved at forstå det lige i øjeblikket. Og særligt når det er en læge, fordi man normalt har tillid til det, en læge gør og stoler på, at man får den rigtige behandling. Så derfor skal du ikke have det dårligt over, at du ikke sagde fra eller gjorde modstand. Jeg synes at det var flot at du alligevel havde overskud til at forehøre dig hos dine venner om deres besøg hos lægen efterfølgende. Deres svar indikerer også, at lægen har gået over stregen med dig, da det lyder til at de har fået det tjek, som de skulle.
Du skriver, at du faktisk synes at det lægen gjorde var lidt dejligt. Jeg kan godt forstå, hvis det er lidt forvirrende med de forskellige følelser, da han jo gjorde noget mod dig, som han ikke måtte, men samtidig var det også lidt rart for dig. Hvis det er tilfældet, så synes jeg ikke, at du skal have dårlig samvittighed over, at du nød det lidt. Men samtidig kan jeg godt forstå, hvis du ikke har lyst til at se ham igen til en analprøve. Det lyder heller ikke som om, at den prøve er en del af en standard procedure, men er mere en undskyldning for ham, så han kan se dig igen. Jeg vil råde dig til at aflyse din tid med ham og sørge for at undgå at se ham igen som din læge. Det er altid muligt at få en ny læge, og det vil jeg anbefale dig at du får, hvis han i forvejen er din faste læge. Han har udnyttet sin stilling som læge, og det er desværre gået udover dig. Han har faktisk gjort noget ulovlig, så du har mulighed for at anmelde ham til politiet. Jeg kan godt forstå, hvis det er noget som du føler at du skal overveje. Det vil nok også kræve, at du fortæller om episoden til dine forældre. Jeg kan godt forstå, hvis det er svært og grænseoverskridende for dig at fortælle dem om det, og i sidste ende er det også dig selv som skal træffe beslutningen om at anmelde ham. Hvis du ikke har lyst til det, er det måske heller ikke nødvendigt for dig at fortælle dine forældre om episoden nu. Det kan være, at du får lyst til det om noget tid eller måske er der en ven eller andet familie som du hellere har lyst til at tale om det med. Hvis det er for svært at tale med nogen du kender, er du også altid meget velkommen i vores chat hvor der sidder voksne der er klar til at lytte og komme med gode råd. Ellers kan jeg også anbefale dig Center for seksuelt misbrugtes chatrådgivning, som har anonym rådgivning af voksne, der er blevet udsat for seksuelt overgreb. Du kan finde deres chatrådgivning her.
Sidst vil jeg sige, at det er også i orden, hvis du ikke vil anmelde ham, men du skal i hvert fald vide at det er en mulighed for dig, da han som sagt har udnyttet sin stilling som læge og gjort noget ulovligt og noget forfærdeligt mod dig. Jeg kan godt forstå, hvis det er en svær beslutning, og at du nok skal bruge lidt tid til at tænke over det. Men uanset hvad du beslutter så er det vigtigt at du ved, at du ikke har gjort noget galt, og at det ikke er din skyld, at han forgreb sig på dig. Det er udelukkende lægens skyld.
Jeg håber, at du kan bruge mit svar.
De bedste hilsner Pernille