Skole
brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år
Hej cyberhus, jeg har skrevet her inde ret så mange gange før og I har hjulpet mig rigtig meget. Jeg haft noget det punkt med skolen at jeg bare har sagt f**k det hele, også pga lærerne har sagt op. Og jeg har meget prog for tryghed pga mobning og ADHD. Men jeg har også rigtig svært ved at blive tryg ved folk. Men ihvertfald jeg blev tryg ved begge mine lærer men nu er de begge stoppet og vi har fået en ny midlertidig lærer som jeg bare føler mig tryg ved, men det har jeg ikke lyst til. Jeg har fortalt ham at jeg har cuttet, haft selvmordstanker, blevet mobbet og ikke har et godt forhold til min far, så han ved allerede en del. Nu har jeg skrevet rigtig meget om mig og ligegyldtige problemer. Mit største problem er at jeg vil godt blive til noget og vil godt være en der endten arbejder med unge som har psykiske problemer ellrr være forfatter, men ved også godt at begge to kræver RIGTIG hårdt arbejde. Jeg skriver tit historier og vil godt vise dem til nogle ud over min familie, og få noget feetback på dem. Så mit spørgsmål er kan jeg godt spørge min lærer om han ikke vil kigge på en af mine historire og give mig noget feetback? Eller ville det være underligt?

Svar:
Hej du
Hvor er det dejligt at høre, at du har fået god hjælp herinde før. Vi er rigtig glade for at kunne hjælpe, og derfor er det bare rigtig fint, at du har sendt et brev mere herind.
Det lyder til, at det er gået lidt op og ned for dig i skolen med ADHD, mobning og udskiftning af lærere, men hvor er det dejligt at høre, at du har fundet en lærer, som du føler dig tryg ved. Det kan være meget befriende at man kan fortælle ting om sig selv, som fylder og er svære at være i.
Det er også fedt at høre, at du har drømme og tanker for fremtiden. Det lyder som nogle spændende ideer med at arbejde med unge med psykiske problemer eller være forfatter. Som du skriver er det begge noget, som kan være hårdt og kræve meget af én, men samtidig er det også noget, som man kan få en masse godt ud af. Hvis du føler dig tryg nok ved din lærer, som det lyder til, så vil det sikkert ikke virke underligt for ham, at du spørger ham om at læse dine historier igennem. Jeg kan godt forstå, at du gerne vil have noget feedback, og det vil han så kunne give dig. Det kan også være, han har en ide til, hvad dit næste træk kan være i forhold til dine drømme. Du kan altid prøve at spørge ham og se, om han har lyst til det. Faktisk tror jeg at mange lærere ville blive glade for at en elev føler sig så tryg at de tør åbne op og vil vise noget så personligt som dine historier helt sikkert er. Så jeg synes helt sikkert du skal prøve at vise ham dem.
Rigtig meget held og lykke med dine drømme :)
Mai