skilsmisse for altid og pludselig...
brevkassespørgsmål af
Anonym
12 år
hej mine forældre har altid været skilt i hvertfald siden jeg var et halvt år det har gået fint og de kan sagtens snakke med hindande osv. og det har altid været sådan at jeg var hos min far nogle bestemte uge dage og hos min mor det meste af tiden. lige pludsellig skal jeg skifte om så jeg er ved min far i hverdagene , men stadig mest hved min mor. der er intet system i det og jeg hved ikke hvor jeg skal være om to dage. det er mærkeligt at det hele vender på hovedet lige pludselig. jeg spurte så min far hvorfor og han sagde at det var fordi min pap mor havde sagt noget til ham... det er fordi at når jeg var der så føler jeg mig lidt som om at jeg er på besøg og at de hele tiden tager hensyn til mig og det er træls, og min far elsker mig så højt at han helst vil have at det er perfekt når jeg kommer ,men det for mig til at føle mig tilovers på en måde. det havde jeg snakkede lidt med min pap mor med og hun kunne sagtens forstå det. på et tidspunkt havde jeg også problemer med hende fordi hun tit brokkede sig over mig til min far. jeg kunne høre det gennem min væg når jeg skulle sove. og det var også det var så fordi at det var som om jeg var på besøg. det er i orden nu. det havde hun sagt til min far,så i hvertfald var det derfor de havde byttet om på det hele. nu håber jeg bare at det bliver godt, men kan ikke lade være at tænke på hvis det nu bare bliver ligesom før?? og det gør ondt at tænke på. hilsen mig...

Svar:
Hej med dig
Jeg kan godt forstå, at du tænker på om det kan blive ligesom før og jeg håber også at det bliver ved med at være godt nu.
Jeg synes simpelthen du er så sej, fordi du har snakket med din papmor om det, og det lyder til at i alle sammen gerne vil have at det skal være så godt som muligt.
Jeg kan også godt forstå du synes det er lidt mærkeligt at skulle lave om på de dage du bor ved din mor og far. Det tager lidt tid at vænne sig til og det er helt ok. Men det lyder til at det går meget bedre nu og det er godt at høre.
hvis der på et tidspunkt er noget du bliver ked af, så husk at sige det til din far, mor og pap-mor, fordi det er rigtig godt at kunne snakke om de ting. Det hjælper og så kan man hjælpe hinanden med at gøre det godt igen.
Venlig hilsen
Erroll