Skal vi være kærester igen?
brevkassespørgsmål af
Anonym
12 år
Hej
Jeg er en pige på 12, og går i 6. klasse. Jeg er lidt i tvivl med hensyn til en dreng.
Vi har været kærester før (fra 3-4 kl.), og da han slog op blev jeg ked af det. Jeg var stadig vild med ham der, og er det også stadig lidt nu.
Men nu her er han ved at blive lidt "sej" hvis man kan sige det sådan. Han er fx begyndt at gå sammen med nogen fra 7. og gå i modetøj, som han overhovedet ikke intresseret sig for før.
For 3 måneder siden gik han nærmest bare forbi mig uden at se på mig eller noget. Men han er begyndt lidt mere og mere at begynde at se at jeg også er der.
Han sidder hele tiden og laver sjove ting om til mig og min (pige)sidekammerat. Jeg ved så ikke helt om det er til hende eller mig.
Jeg begynder tit at tænke på at det var ærgeligt det ikke blev os.
Så jeg vil bare gerne vide om han egentlig er værd at blive kærester med igen.
Knuz fra den lidt fortvivlede pige

Svar:
Kære "den lidt fortvivlede pige"
Det med at være i tvivl med hensyn til en dreng, tror jeg, vi er mange der kender og selv har prøvet at være. Så jeg kan godt forstå, at du skriver
herind for at få nogle råd.
Du skriver, du er lidt vild med ham endnu, og at du til tider tænker på, hvor ærgerligt det er, at det ikke blev ”jer”. Jeg ved ikke hvad der skete dengang, da han slog op med dig i 4. klasse, men kan det måske tænkes, at han ikke var moden nok til at have et forhold kørende.
Nu er I blevet ældre, og han er begyndt at gå i modetøj samt gå med de ældre drenge. Måske er han også begyndt at interessere sig lidt mere for
piger, end han gjorde før, og muligvis er det derfor han er begyndt at ”se dig” lidt mere.
Jeg synes bestemt ikke, du skal lade dig skræmme af, at jeres forhold ikke endte godt sidste gang. For I er begge to blevet ældre og mere modne. Måske I er klar til, at få det til at fungere denne her gang ?
Held og lykke
Kærlig hilsen Loa