Skal jeg droppe ham?

brevkassespørgsmål

Skal jeg droppe ham?

brevkassespørgsmål af
Amalie
15 år
Oprettet 7 år 7 måneder siden

Hej CB.
Mig og min kæreste har været sammen i lidt mere end et år nu. Men tvivler på, hvor længe det egentlig kommer til at holde. Han snakker altid om andre piger, især den her ene pige, som han nærmest snakker mere med, end han gør med mig. I en periode var det nået helt ud til, at jeg mistænkte ham for at være utro. Men det har vi fundet ud af nu. Men jeg er stadig usikker på ham.
Min tætte veninde synes at jeg bare skal droppe ham. Men det er ikke lige så enkelt, da jeg har en projektopgave sammen med ham lige nu.
Har overvejet at droppe ham bagefter projektet, men hvordan gør man så? Hvad siger man for at droppe en fyr? Og efter hvad i har læst, er det så overhovedet nødvendigt at droppe ham, eller lyder det bare som en anden ting, som et kærestepar oplever engang imellem? Jeg er virkelig i tvivl. Kan i hjælpe mig?

Svar:

Hej Amalie

Det lyder som om du og din kæreste har det svært i øjblikket og derfor er det også helt naturligt at du bliver i tvivl om det overhovedet skal være jer to.

Du spørger om det bare er sådan ind imellem i et forhold at det går op og ned. Det lette svar til det er, ja...det gør det. Det gør det i alle forhold, men der kan selvfølgelig være nogle forhold hvor det går så dårligt når det går ned at man kan have svært ved at se at det nogen siden kan blive godt igen. Og hvis man har svært ved at se at det kan blive godt igen, er det måske bedst at stoppe forholdet.

Du spørger om hvad jeg tænker om jeres forhold ud fra det du skriver. Om det er nødvendigt at droppe ham. Der kan jeg ikke give dig et svar. For nogle ville det være absolut nødvendigt. For andre ville det ikke. Det afgørende er hvordan du har det med jeres forhold. Er du okay med at han taler om andre piger? Er du okay med at føle sådan om jeres forhold som du gør lige nu? Hvis du ikke er okay med jeres situation lige nu, kan du så se en fremtid hvor det bliver bedre? Og hvis det blev bedre...kan du så forestille dig at dine følelser for ham ville være som du ønsker og drømmer om at de skal være i et forhold?
Jeg ved godt at det er mange meget store og åbne spørgsmål, men jeg tænker det er vigtige spørgsmål at stille tilbage. Det ville være let for mig at sige hvad jeg helt personligt synes ud fra det du har skrevet her. Men det vil ikke nødvendigvis være det rigtige for dig.
Du bliver nødt til at tage udgangspunkt i hvad du selv synes...hvad du selv føler.

Hvis du ender op med at stoppe jeres forhold tænker jeg ikke der er en bestemt måde at gøre det på. Det er selvfølgelig vigtigt at få det sagt på en okay måde, men jeg tænker ikke der findes en måde der gør det let. Det vil ofte være rigtig svært for én eller begge og det er helt naturligt at blive rigtig ked af det.
Jeg tænker at det vigtigste er at du er tro mod dig selv og få det sagt. Hvis du kan mærke at det ikke længere skal være jer, er det mest fair bare at få det ud så både din kæreste og dig selv kan komme videre. Jeg kan godt se det er svært hvis I har projekt sammen i øjblikket, og der må du selvfølgelig gøre op med dig selv hvad der vil fylde mest. At du skal vente med at slå op selv om du ved det er slut, eller skulle lave projekt sammen som ekskærester. Jeg tænker at begge måder vil være svære, så igen er der ikke rigtig den her enkle løsning. Det handler igen om hvilke af de to svære ting der trods alt føles mest rigtigt for dig og for jer.

Jeg håber du finder ud af det. Lige meget hvad enden på det hele bliver, ved jeg at du nok skal komme godt igennem det. Enten til et bedre forhold med din kæreste, eller et "andet liv" uden ham.

Mange hilsner
Niels-Christian

Niels-Christians billede
Niels-Christian fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål