Sidst på året .
brevkassespørgsmål af
Anonym
18 år
Hej .
Jeg er en dreng på 18 år . jeg har været i misbrugsbehandling på et sted , og jeg vil gerne tilbage fordi jeg er misbruger igen , men der er først plads sidst på året, men vil kun i behandling hvis jeg ka komme der hen .. jeg er påvirket hver dag .
Er det nødvendig med behandling ? jeg vil gerne tilbage , men jeg vil bare savne mine familie så meget at jeg bange for at jeg ikk ka klare det .. ? hva ska jeg gøre ?

Svar:
Kære dreng på 18 år
Jeg synes, at det er vigtigt, at du får hjælp nu.
Du misbruger hver dag og det virker til, at du virkelig ønsker at komme ud af det og ved, at det ikke er godt for dig. Det er rigtig godt og flot, at du er
kommet til den erkendelse !
Det er godt, at du kender et sted, som kan hjælpe dig og at du ønsker at komme derhen. Det er dog ikke muligt lige nu.
Der findes sikkert andre muligheder for hjælp og du skal ikke være bange for at komme et andet sted hen i en periode, indtil du kan komme derhen, som du ønsker.
Selvfølgeligt er det altid svært at prøve noget nyt, det var det sikkert også den gang, du kom i behandling på det sted, som du kender nu.
Men det kan være, at det bliver OK alligevel og at du kommer til at lide det. Hvis ikke, så kan du
tænke, at det kun er i en begrænset periode indtil du kan komme derhen, som du ønsker.
Det vigtige er, at du kommer væk fra stofferne og får hjælp til det !
Det er jeg også sikker på at din familie ønsker.
Held og lykke !
Kærlig hilsen fra Anita