Shit ..
brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år
Hejsa :D
Jeg er en pige på 14 år, som bor sådan ovre mod københavn. Ser du, jeg bruger okay meget af min tid ved nettet, og jeg mødte den her dreng der bor i jylland via det. Jeg må ikke tage dertil for min mor, selvom jeg synes han var skide sød, bare som ven dengang.
Så begyndte min veninde også at skrive med ham, da jeg havde præsenteret dem for hinanden.
Så gik der en masse tid, og hun blev ved med at sige at hun var forelsket i to. Det fandt jeg så ud af, var én fra vores klasse, og så ham fra jylland. Og så begyndte hun at komme sammen med ham fra jylland. Det var så først dér jeg begyndte at finde ud af at jeg var helt vildt forelsket i ham. Jeg viste det selvfølgelig ikke. Hun tog så til jylland, men jeg måtte altså bare ikke komme med, vel? Og så da de et halvt år efter slog op, så gik mit venskab til dem begge to i stykker. Eller, jeg kan stadig snakke med dem begge, men ingen af dem er mine bedste venner mere, vi er allesammen kun bekendte nu.
Nu er mit dilemma at jeg kun kan tænke på ham, selvom der er andre i klassen der måske godt kan lide mig, altså drenge. Og jeg tør ikke fortælle ham det, det gør man jo bare ikke, når det er ens tidligere venindes ex? Og hun ville hade mig for det. Og desuden må jeg jo ikke tage til jylland, så det ville aldrig gå.
Hvad skal jeg dog gøre?

Svar:
Hejsa :D
Der er mange problemstillinger i din mail, og det lyder som om du har meget at tænke over.
Det er altid ærgerligt, når en fyr kommer imellem to veninder.
Du er nødt til at gøre op med dig selv, om du vil forsøge at få din veninde igen, eller om du vil gå efter ham fyren i Jylland.
Det er rigtigt, at det let kan ødelægge dit venskab med din veninde, når hun har været kærester med ham.
Men hvis du er ærlig over for hende. Snakker med hende først, kan det være at hun synes, det er okay.
Det vigtigste er, at du ikke går bag hendes ryg.
Du skal finde ud af, om du virkelig vil være kærester med ham.
Han bor langt væk, og det er besværligt for dig at komme til at se ham.
I kender hinanden fra nettet, og har aldrig mødt hinanden.
Nogle gange er folk anderledes end man tror, når man mødes i virkeligheden.
Det lyder som om du er en populær pige i din klasse.
Måske du skal være mere åben for dem der er i nærheden af dig.
Det kan være der er nogle søde fyre i din klasse eller på din skole.
Det vil være et mindre kompliceret forhold, og måske du kan få din bedste veninde tilbage.
Hvis du vælger at glemme fyren i Jylland, er det en god ide at slutte kontakten med ham.
Og husk på at du ikke rigtig kender ham.
Det kan være, at han er helt anderledes end du forestiller dig.
Jeg håber, du finder ud af det.
Venlig hilsen Denise