Selvmordstanker& skære i mig selv hver eneste dag

brevkassespørgsmål

Selvmordstanker& skære i mig selv hver eneste dag

brevkassespørgsmål af
Anonym
17 år
Oprettet 15 år 1 måned siden

Jeg ved ikke længere hvad jeg skal gøre, jeg kan ikke længere. jeg har været igennem rigtigt meget både med sociel forvaltning og psykiatrisk skadestue hvor jeg blev tvangsinlagt både politiet og dem fra kommunen var tilstede da jeg blev indlagt (nu har jeg fået kontakt til en flink dame som hjælper unge som mig fks). Jeg kan og har ikke lyst til mere, jeg mister modet og tænker på selvmord hver eneste dag, skære i min arm hver eneste dag bare for at gøre en ende på det hele man det er ikke lykkes endnu, ved ikke hvordan jeg skal slippe for alt det her, har mistet min morfar som betød alt for mig, han døde for ca 20 dage siden, følger han kalder på mig, vil gerne være sammen med ham, ingen holder alligevel af mig, alle har noget imod mig følger kun besvær med mig selv........ Ved ikke hvad jeg skal gøre mere er tom, ved ikke om jeg skulle kontakte min egen lære og fortælle ham hvad problemet er?. men mit ønske er bare ikke at være til besvær for nogle andre, og ingen kan gøre mig fortræd når jeg ligger i jorden :`( ved siden af min morfar.

Svar:

Kære Pige 17 år

Tak for dit brev. Jeg er ked af at høre, at din morfar er død. Det er svært at miste nogen, der betyder meget i ens liv. Jeg kan også forstå på dit brev at du er en pige, der har haft det svært igennem længere tid - at du både har været i kontakt med socialforvaltningen og psykiatrisk skadestue.Det lyder fint, at du har fået kontakt til en dame, som du synes godt om - og som kan hjælpe dig. Ud fra dit brev lyder det som om det hele er blevet lidt for meget for dig lige nu. Jeg tænker, at det kunne hænge sammen med at din morfar lige er død - og at du derfor har brug for ekstra hjælp til at komme over din sorg. Jeg kan godt forstå, at du kan få den tanke at det hele ville være lettere hvis du var død ligesom din morfar. Jeg tænker dog også, at det nok ikke er det ,din morfar ville ønske for dig, hvis han stadig var i live. Jeg tænker, at du kan få det bedre igen, men det kræver at du får hjælp Jeg kan forstå på dit brev, at du selv har tænkt på at kontakte din lærer og fortælle om hvor svært du har det. Det synes jeg er rigtig fint! Det er fint, at du selvom du har det skidt og har tanker om selvmord også gør dig tanker om hvordan du kan få hjælp til at få det bedre!Jeg synes det lyder som en rigtig god idé enten at tale med din lærer, eller med en anden voksen som du er tryg ved om dine problemer. Hvis du fortsat synes det er svært - eller hvis du har brug for at yderligere råd inden du opsøger hjælp kan du også logge på i chatten, hvor du anonymt kan chatte med en voksen. Venligst Line