Selvmordstanker
brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år
har det virkelig dårlig, selvmordstanker, drabstanker, virkelig slet ikke lyst til livet mere, alt går galt, jeg orker virkelig ikke livet mere, alt ville være nemmere for alle, hvis jeg slet ikke levede :'(
Ville ønske jeg bare kunne forsvinde, bare sådan ud i den blå luft, bare væk for alt...
- Jeg gider og kan ikke mere, overhovedet!
. håber ikke det var for meget på en gang.
knus MJ

Svar:
Hej MJ
Det er aldrig rart, når man føler at alt går galt. Du skriver, at du ikke har lyst til at leve længere, og at du ville ønske, at du kunne forsvinde ud i den blå luft. Jeg tænker, at du må have det meget svært, når ikke har lyst til at leve mere. Det er vigtigt, at du finder en du kan snakke med om, hvorfor du har det sådan. En voksen som du har tillid til, måske dine forældre eller en lærer på skolen.
Livet er hårdt for dig lige nu, men du skal vide, at det kan blive bedre, hvis du får den rette hjælp. Derfor er det vigtigt, at du finder en voksen, som du kan snakke med om dine selvmordstanker.
Du er altid velkommen til at logge ind i Chatrådgivningen, hvis du har brug for at snakke. Her kan en rådgiver måske hjælpe dig med at finde ud af, hvem du skal snakke med, så du kan få hjælp til at få det bedre.
Mange tanker
Marianne