Selvmord

brevkassespørgsmål

Selvmord

brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år

Jeg har hørt selvmord er in. Hvad skal jeg gøre?

Svar:

Hej med dig.

Jeg er lidt usikker på om dit spørgsmål handler om, at du selv har selvmordstanker? Eller om du spørger fordi du, som du skriver har hørt, at selvmord er in?

Jeg ved ikke hvor du har hørt eller set, at selvmord skulle være in. Men jeg tænker at de mennesker der har selvmordstanker eller forsøger at begå selvmord, har det rigtig skidt og har brug for hjælp. Folk der prøver at tage sit eget liv, gør det ikke fordi det er in, men fordi de har det så svært, at de ikke kan se andre udveje.

Hvis du skriver hertil fordi du selv tænker på selvmord, syntes jeg du skal logge på chatte her på Cyberhus. Her sidder der søde voksne, som rigtig gerne vil snakke med dig.

Venlig hilsen
Majbritt