sammen med bedsteven
brevkassespørgsmål af
Anonym
hej.
min bedste ven og min veninde kommer sammen.(lidt over en måned). Inden de begynde at komme sammen flirtede mig og min ven, og det var også der vi blev venner.
vi fortalte min veninde det dengang vi havde flirtet, for der havde hun noget kørende med ham. Hun blev ked af det, og fik nogle til at støtte hende. så der var et par stykker der så ondt på mig.
Men nu har jeg så næsten lige været hjemme ved ham. Vi lå bare under dynen i starten og så tv. Men så begyndte han at tage på mig, og jeg tog på ham. Vi kyssed. Men snaved ikk, vi vidste godt det var forkert. Og en anden gang vi var sammen, tog han også på mig.
Jeg kan godt lide at være sådan sammen med ham, men jeg ved også godt det er forkert.
Hvad skal jeg gøre????!
P.S. Jeg kan ikke li ham på kærestemåden.

Svar:
Hej med dig.
Det kan være utrolig smigrende når man møder en fyr, som er interesseret. Og netop derfor kan det være svært at sige fra, også selvom man ved at det er forkert.
Du skriver, at du har kysset med din venindes kæreste, og at du ikke ser ham som en mulig kæreste, men bare godt kan lide at være sammen med ham. Det er ikke fair over for din veninde, at I er sammen bag hendes ryg, og det er vigtigt at du forstår, at det kan gå ud over jeres venskab.
Du bliver nødt til at gøre op med dig selv, hvor meget din veninde betyder for dig, og om du er villig til at sætte jeres venskab på spil over en fyr.
Jeg ved godt, at det kan være enormt bekræftende når en fyr gerne vil være sammen med en. Men hvis du vil bevare dit venskab med din veninde, må du finde denne bekræftelse et andet sted. I bliver nødt til at stoppe med at flirte.
Det lyder som om, at I har svært ved kun at være venner, så derfor er I måske nødt til at holde afstand i en periode. Det kan være hårdt, da du skriver at det er din gode ven. Men jeg tror det er vigtigt, at I enten fortælle din veninde hvad der foregår, eller stopper med at ses alene. Det er ikke fair over for hende, at I kysser bag hendes ryg.
Det er svært, når man skal vælge mellem to personer man holder af. Men i denne situation er det desværre en beslutning du er nødt til at tage.
Jeg håber, at du finder ud af det.
Hilsen Marianne