Så mange ting, så lidt tid

brevkassespørgsmål

Så mange ting, så lidt tid

brevkassespørgsmål af
Anonym
16 år

Hej cyberhus Efter at jeg er startet i 10. klasse føler jeg bare at alt min tid er væk. For det første går jeg på en gymnasieforberedende linje hvilket jo betyder en masse lektier, afleveringer, og sent fri. Derudover arbejder jeg i rigtig mange weekender og hverdage hvilket gør at jeg virkelig føler at min fritid forsvinder. Jeg er lidt af en fest glad pige også, så self prøver jeg at få plads til fester, venner osv. så ofte jeg kan, og det ender tit op med at min uge er helt booket ud og at jeg næsten ikke har et øjeblik til mig selv. Kan tit sidde og græde over ingenting om aftenen, og føle mig virkelig tom indeni, som om jeg mangler eller vil have noget. Synes virkelig at det tidspres går mig på.. Derudover gik jeg til en sport 2 gange om ugen som jeg har droppet fordi jeg hellere ville starte til noget nyt, men pludselig kan jeg heller ikke finde plads til den nye sport fordi jeg har så meget jeg skal gøre. Synes virkelig det er forfærdeligt, og har det så dårligt med at jeg slet ikke har tid til noget. Kan ikke bare droppe hvad jeg gør, for det jo en del af livet, føler mig bare så nede pga. det. Håber i kan hjælpe lidt..

Svar:

Hej

Pyha... kan godt forstå det er svært at finde tid til det hele. Jeg synes jo det er positivt at der er så mange ting du gerne vil fordi det viser jo at du er en pige med gang i og gode idèer til at få noget ud af livet. Forhindringen for dig er jo så dèt problem som rigtig mange mennesker bøvler med, nemlig at der kun er 24 timer i døgnet..... øv øv når man nu sagtens kunne bruge nogle flere. Men eftersom vi ikke kan skaffe døgnet flere timer, så ER og BLIVER vi nødt til at vælge hvad vi synes er vigtigst, selvom det er svært. Hvis vi har for meget om ørerne bliver vi stressede og ulykkelige fordi det hele bliver for hårdt og uoverskueligt, som det sker for dig lige nu.

Jeg synes de ting du fortæller at din tid går med, lyder gode og vigtige alle sammen, men der er dog èn ting som jeg stiller spørgsmålstegn ved. Nu kender jeg jo ikke dine familieomstændigheder eller andre forhold i hverdagen, MEN jeg synes det virker dybt urimeligt at en pige i din alder som har så meget at se til med uddannelse osv, skal arbejde så meget både weekender og hverdage. Hvorfor skal du mon det ?? Hvorfor er det mon nødvendigt ?? Det undrer jeg mig over. Penge er selvfølgelig rare og dejlige at have fordi man så kan købe flere af de ting man ønsker sig.....jeg ved heller ikke hvad du bruger dine penge til, men jeg tænker om du kunne overveje et fritidsjob med færre timer, selvom det så betyder at du ikke kan bruge så mange penge som du plejer ?? Dit gode helbred er trods alt det aller aller vigtigste. Nogle er mere heldigt stillet end andre med hensyn til hvad forældrene kan give af lommepenge ... det ved jeg godt ... og jeg ved ikke hvordan det ser ud hjemme hos jer, men jeg synes du skal snakke med den ene eller begge dine forældre om situationen med de alt for mange arbejdstimer du har efter min mening. Måske kan de være behjælpelige med at finde ud af om noget kan gøres anderledes ??

Det ønsker jeg for dig

Kærlige tanker fra Denise