prutter imens man dyrker sex
brevkassespørgsmål af
Anonym
Det er pinligt det her! Men skal spørge.
Når jeg dyrker sex med min kæreste kommer jeg meget let til at prutte. Jeg har ikke gjort det med ham siden, fordi jeg ikke vil opleve det igen, for det er virkelig uromantisk /:
Hvad kan jeg gøre?

Svar:
Hej
Det er godt at du skriver til brevkassen. Her er ingen spørgsmål for pinlige.
Du siger, at du let kommer til at prutte, når du har sex med din kæreste. Under et samleje med en fyr sker det nemt, at der lukkes luft ind i skeden. Når dette luft skal ud igen kan det lyde som om man prutter. Men der er ikke tale om prutter fra tarmen, men i stedet luft som lukkes ud fra skeden. De ’prutter’ som skabes i skeden når man har sex, er blot luft som fanges i skeden og selvom det lyder som en prut, er der ikke tale om en rigtig prut som lugter. Det kan virke en smule uromantisk hvis det lyder som om at man prutter under sex. Men hvis der er tale om prutter i form af luft i skeden, kan det måske hjælpe dig, hvis du snakker med din kæreste om det. Fortæl ham om at det kan ske, og at der er tale om luft som lukkes ind i skeden under selv samlejet. Det er ikke noget du har kontrol over – og det er noget som I skaber sammen, idet luften lukkes ind i skeden under et samleje, altså når penis føres ind i skeden. Jeg tror, at det vigtigt at I får snakket om det, så du ikke skal være nervøs over om det sker igen. Og hvis I begge ved hvad der faktisk sker, tror jeg ikke at det vil være så ubehageligt for dig. Husk på at I begge er med til at skabe lyden.
Hvis du ikke føler at dit spørgsmål er blevet besvaret, eller du har uddybende spørgsmål er du velkommen til at logge på Chatrådgivningen, hvor du kan chatte anonymt med en rådgiver. Chatrådgivningen har åbent tirsdag, onsdag og torsdag.
Kærlig hilsen
Marianne