problemer med at springe ud.

brevkassespørgsmål

problemer med at springe ud.

brevkassespørgsmål af
Anonym
17 år

hej... jeg er en pige på 14 år som har et problem. Jeg har i længere tid vidst at jeg var til piger og det har jeg ikke noget imod, problemet er bare at jeg for det første ikke ved hvordan jeg skal springe ud som man siger. Men Jeg får det dårligt af at gå med det inde i mig selv, og for det andet så trænger jeg bare til at snakke med en der har det ligesom mig om det for der er ingen af mine nære venner der forstår det. Jeg føler bare virkelig ikke jeg kan snakke med nogen om det for de sider jeg har besøgt skulle man være mindst 18 år for at være medlem af og plus så ligger de i Jylland og på Sjælland og jeg bor på Fyn i en by nær Odense please hjælp hilsen den forvirrede pige.

Svar:

Kære forvirrede pige

Det kan være et stort skridt at springe ud, og jeg kan godt forstå du går og tænker lidt over hvordan du gør det bedst muligt.. Men jeg kan også godt forstå det er hårdt at gå med inden i sig selv, og at du gerne vil tale om det med nogen, som har det ligesom dig..

Jeg kan ikke fortælle dig hvordan du skal springe ud, men umiddelbart lyder det egentlig til at du er klar til at gøre det.. Men jeg tænker du skal overveje hvem du gerne først vil springe ud for, og om du gerne vil have en længere samtale omkring det når du gør det, eller om du bare vil have det sagt og overstået.. Jeg tænker at du måske kan få nogle råd til at gøre det og samtidig snakke med nogen der har (eller har haft) det ligesom dig ved at kontakte en af følgende;

Landsforeningen for bøsser og lesbiske har hver tirsdag kl. 19-21 en ungdomstelefon åben, hvor man kan ringe ind og tale med andre unge, som har stået i lignende situationer. Her er lige et link: http://www.lgbt.dk/2845/.

Når du skriver at du bor i Odense, kunne du også prøve at tjekke http://www.lambda.dk/home. Lambda er en forening for homo-, bi- og transseksuelle på Fyn, som ligger i Odense. De har både rådgivning, café og forskellige aktiviteter. Og man kan godt være medlem selvom man er under 18.

Jeg håber du kan bruge de sider jeg har sendt dig, som netop kan bruges af folk under 18, og jeg håber at du får sprunget ud på en god måde, så du ikke længere skal gå med det inde i dig selv, og du bare kan være dig selv overfor dine venner og familie. Held og lykke med det!

Mange tanker fra Heidi