Pornografiske billeder sendt fra familie
brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år
Hej brevkasse. Jeg er en pige på 15 år som har fået et billede sendt af en fra min familie. Billedet viser hans pik. Han går langt over mine grænser og forstår ikke når jeg siger stop eller hentyder til han skal lade mig være. Han skriver til mig dagligt om jeg vil hjem til hans lejlighed(Han er 19 år) og være nøgen sammen med ham. Jeg føler ikke jeg kan fortælle det til mine forældre eller andre fra min familie da jeg synes det er ret pinligt. Hvordan kan jeg få ham til at stoppe? Tak på forhånd.

Svar:
Hej med dig
Det lyder overhovedet ikke rart og jeg kan godt forstå du reagerer. Og hvor er du bare sej, at du har sagt fra over for ham og kan mærke, at det er langt over dine grænser. Og du har fuldstændig ret.
Det er både forkert, ulovligt og grænseoverskridende. Og hvor er det ærgeligt han ikke respekterer din afvisning. Jeg har et par ideer til hvordan du kan gribe det her an.
Jeg kan godt forstå det er lidt svært for dig at dele med dine forældre, men ved du hvad. Det er overhovedet ikke pinligt for dig og det er der ingen der vil tro. Du kan jo ikke gøre noget ved at der er en fyr, der ikke forstår hvordan man skal opføre sig og som faktisk begår noget ulovligt.
Derfor synes jeg faktisk det er meget vigtigt at du får sagt det til dine forældre med det samme. Af to grunde... for det første skal det stoppe og det skal dine forældre hjælpe med, men også at de kan støtte dig hvis du bliver ked af det eller bange. En fyr der kan finde på sådan nogle ting er farlig og jeg kan godt blive bekymret for hvad han kan finde på. Derfor skal det stoppe og du skal ikke gå med det her alene.
For det andet tror jeg det kunne være rart for dig, at have nogle voksne som du kan snakke, fordi det du har været udsat for er faktisk chikane og det man kalder blufærdighedskrænkelse. Det kan være en ret voldsom oplevelse, som ikke er så nem at gå rundt med alene.
Nu kender jeg ikke dig eller din familie, men hvis du ikke føler du kan snakke med din familie, eller synes de kan støtte dig her, så har jeg to andre forslag til dig.
Det første er at komme på chatten, her i Cyberhus. Og det er fordi så kan du snakke med den voksne rådgiver om hvem der kunne være den bedste voksne for dig at tage fat. Fordi der kunne være flere.. lige fra en lærer, en pædagog til en venindes forældre. Det afhænger af hvem du er tryg ved og den rigtige for dig.
Det andet er at få ringet til politiet, fordi som jeg sagde før, så er det ulovligt og det er vigtigt at han ikke fortsætter med at chikanere dig.
Lige meget hvad du vælger, er det vigtigt at du ikke går alene med det og du har allerede prøvet at sige det til ham og det virkede ikke. Han skal have at vide fra en voksen, at det han gør er meget forkert og det skal stoppe nu.
Jeg håber du kan bruge mit svar og at du prøve at få snakket med dine forældre..og så skal du have en dejlig jul :)
Venlig hilsen
Erroll