Plz hjælp

brevkassespørgsmål

Plz hjælp

brevkassespørgsmål af
Anonym
11 år

Hej jeg er en dreng på 11 år, jeg tager stoffer og drikker hver dag, mine forældre drikker os og tager stoffer hver dag , jeg ka ik li mine forældre for de slår mig og rør ved mig nogen steder jeg ik bryder mig om .

Jeg tør ik sige det til nogen for jeg er alt for bange , men jeg hader bar det her liv så meget og ønsker snart ikk at leve mer

... men det er min egen skyld det hele fordi jeg har damp, jeg er bar et misforster der ikk fortjener at leve ....

hilsen tr

Svar:

Kære dreng på 11 år !

Du har meget brug for hjælp og du er bange for at sige det til nogen. Det kan være svært at fortælle nogen om det, når man ikke ved hvad der kan ske.

Det er ikke meningen, at et barn skal ha det så dårligt som dig og der findes hjælp at hente !

Jeg synes, at det er flot, at du kan beskrive, hvordan du har det og at du henvender dig til brevkassen.

Det er helt klart, at dine forældre ikke kan passe på dig, når de drikker og tager stoffer.

Du gør det også, fordi du har svært at holde det ud.

Det er ulovligt at slå eller røre børn steder som de ikke kan lide.

Du skriver, at du har damp og at det er din egen skyld. Damp er noget, man er født med og noget som man har arvet fra sine forældre.

Det man har brug for, når man har damp er at få undervisning på en speciel måde, så man ikke bliver forstyrret.
Man har også meget brug for at føle sig sikker og tryg i sine omgivelser.
Du kan ikke klare usikkerhed og nu er dit liv fyldt med det.

Damp har ikke noget med dumhed at gøre.

Man kan få hjælp og medicin til at få det bedre og få sit liv til at fungere normalt.

Når man er 11 år, kan man ikke klare alt selv, det er der ikke nogen der kan (heller ikke de voksne).

Der findes steder, som man kan kontakte, når man har problemer med forældre eller andet.

Hvis du går ind på Cyberhus forside findes der en kasse til højre, der hedder Quicklinks.
Under den klikker du på Henvisninger. Der kommer et kort op, hvor du skal klikke på det område i landet, du bor.

På den måde kan du få adresser og telefonnummer på, hvor du kan henvende dig for at få hjælp.

De mennesker som arbejder på disse steder har erfaring med problemer, som ligner dem du har, så de ved, hvad de skal gøre for at hjælpe dig.

Jeg håber meget, at du giver dig selv en chance og søger hjælp.

Held og lykke med det og skriv gerne igen !

Kærlig hilsen
Anita